۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۷۱۰۰۸۵
آیت الله نوری همدانی:

فقر باید ریشه کن شود/ مسئولین زندگی خود را هم تراز مردم کنند

فقر باید ریشه کن شود/ مسئولین زندگی خود را هم تراز مردم کنند
حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: فقر باید ریشه کن شود و این جراحی اقتصادی بسیار کار خوبی است و در این خصوص مسئولین باید زندگی خود را هم تراز مردم کنند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار اعضای ستاد ۱۴ و ۱۵ خرداد ورامین که در آستانه قیام تاریخی مردم ورامین در ۱۵ خرداد شکل گرفت، خاطر نشان کرد: مردم ورامین در تاریخ سابقه‌ای دارند که در حافظه تاریخی انقلاب اسلامی بسیار والا و با ارزش است، شما پیش قدم هستید و به خاطر همین اجر و حرمت بالایی در درگاه الهی دارید.

وی افزود: شما مردم ورامین در کارهای خیر همیشه پیش قدم هستید و خیلی زحمت کشیدید و سعی کنید این حال و هوا را علیرغم تهدیدات دشمن حفظ کنید.

حضرت آیت الله نوری همدانی به حرکت تاریخی امام خمینی(ره) در شکل گیری انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار کرد: قیام امام خمینی(ره) از مقدمات ظهور حضرت مهدی(عج) است، کتاب‌های امام باید همیشه مورد مطالعه قرار گیرد و صحیفه نور ایشان واقعاً نورانی است.

این مرجع تقلید ادامه داد: امام خمینی(ره) معتقد بودند انقلاب را زاغه نشینان و گود نشینان به وجود آوردند؛ چرا که آن روزها همین‌ها به میدان رفتند بسیار سخت بود و همین‌ها بودند که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به قصد سهم خواهی از امام چیزی را طلب نکردند.

وی ویژگی‌های مختلف امام خمینی (ره) را برشمرد و بیان کرد: عدل، ظلم ستیزی، نبودن در جهل و فقر ستیزی از شاخصه‌های انقلاب اسلامی در کلام و اندیشه‌های امام بود که کهنه نمی‌شود چون دین اسلام حق است و حق کهنه شدنی نیست.

این مرجع تقلید در خصوص مسئله گرانی در کشور گفت: مسئله فقر باید ریشه کن شود و این جراحی اقتصادی بسیار کار خوبی است و در این خصوص مسئولین باید زندگی خود را هم تراز مردم کنند و نظر امام راحل هم اینگونه بود.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان سخنان خود یادآور شد: دشمن شناسی خود را باید هر لحظه به روز کنیم چون آنها هر روز به مکر و حیله جدیدی چنگ می‌زنند تا مردم ما را مأیوس کنند.

گفتنی است که در این دیدار رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به خاطره به یاد ماندنی سفر ایشان به ورامین از مواضع ارزشمند معظم له در مقاطع حساس انقلاب تجلیل کرد.

امام جمعه موقت ورامین حماسه همیشه ماندگار ۱۵ خرداد را افتخار این دیار دانست و افزود: جوانان ورامینی در دی ماه ٨٨ نیز این ولایتمداری خود را به نمایش گذاشتند.

ارسال نظرات