۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۷۱۰۲۰۹
نماینده مجلس شورای اسلامی:

امروز هیچ فریضه ای مهم تر از حفظ جوانی جمعیت نیست

امروز هیچ فریضه ای مهم تر از حفظ جوانی جمعیت نیست
رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: جبهه مردمی باید برای فرزندآوری و تحقق قانون جوانی جمعیت مطالبه گری کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، امیرحسین بانکی پورفرد در آئین اختتامیه پویش ملی کتابخوانی مثبت سه که همزمان با روز ملی جمعیت در سینما فجر اسلامشهر برگزار شد اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش های گسترده گفتمان جوانی جمعیت در جامعه شکل گرفته است.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در دورانی بود که هر کس برای جمعیت جوان کاری می کردند مورد سرزنش قرا می گرفتند، به یاد داریم زمانی مراسم تشییع مدافعان حرم و شهدا مظلومانه برگزار می شد و خیلی ها سرزنش می کردند اما وقتی حججی شهید شد این مهجوریت کنار رفت و مدافعان حرم عزت پیدا کردند.

وی بیان کرد: خدا را شکر در بحث جمعیت نیز همین طور است و این موضوع محجور نیست، با تصویب قانون جوانی جمعیت و تبدیل شدن این مسئله به گفتمان در کشور در حال حاضر همه جا صحبت از جوانی جمعیت و خانواده است و مردم به میدان آمده اند.

بانکی پورفرد تصریح کرد: با یک حرکت باید نرخ باروری را جا به جا کنیم چون آمار پایین است باید این جمعیت برکت پیدا کند، نشست های مخلصانه هیأت یا مهدی اسلامشهر تبدیل به جریان شده و باید این ادبیات را ارتقا دهیم تا قانون جوانی جمعیت مطالبه مردم باشد.

وی خاطرنشان کرد: یک زمانی کمک می شد تا هزینه ناباروری را حل کنیم، 3 میلیون زوج نابارور هزینه بالایی است الان فعالان جمعیت 90 درصد از هزینه ها را تحت پوشش قرار داده اند و هر زوج سال 1400 اقدام کند تامین اجتماعی و سلامت هزینه را می پردازد.

نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر فرد در بخش خصوصی درمان شده باشد  میزان 50 درصد تعرفه پرداخت می شد اما در جلسه ای که با شورای عالی بیمه برگزار شد 90 درصد از پرداخت خصوصی در زمینه ناباروری تامین خواهدشد. برخی از اقلام قبل از اسفند تحت پوشش بیمه ناباروی نبود اما با این تصویب چند قلم وارد شد و هفته گذشته در جلسه ای در شورای عالی بیمه قرار شد اختصاص یابد.

بانکی پورفرد گفت: با این طرح سه میلیون زوج را می توان باور کرد، اما جبهه مردمی باید برای فرزندآوری و تحقق قانون جوانی جمعیت مطالبه گری کند تا به جای تلاش برای رفع زوج های نابارور، دستگاه هایی که کوتاهی می کنند به صورت ملی مطالبه گری شود.

وی افزود: در قانون جوانی 21 مانع برای فززند آوری شناسایی شد و برای هر یک موادی در نظر گرفتیم تا حل شود در این قانون تسهیلاتی که دو سال قبل بود 5 برابر شد، حتی جوانانی که سال 99 ازدواج کرده بودند و موفق به دریافت وام نشده بودند توانستند از 120 تا 150 میلیون تومان وام بهره مند شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سال قبل 900 هزار نفر موفق به دریافت وام شدند، از فروردین امسال نیز وام ها شروع شده است، اگر این قانون کامل اجرا شود مشکلات فرزند آوری به طور کامل رفع می شود. مردم و افکار عمومی باید پای کار بیایند و مطالبه گری از بانک ها و دستگاه های اجرایی صورت بگیرد و مدیران بداند اگر کار انجام ندهد مردم علیه اش بسیح می شوند.

بانکی پورفرد عنوان کرد: خالصانه عملیات تصویب قانون را انجام دادیم و امروز ابزار قانونی در دست است، رهبری ده سال است در این باره توصیه می فرمایند که این کار نیاز به قانون دارد، امروز قانون دست ما را گرفته و ابلاغ شده و دو روز قبل رئیس جمهور در ستاد ملی جمعیت گفت تسیهلات قانون جوانی جمعیت زودتر باید اجرایی شود و دستور فوری دادند.

وی اظهار داشت: همه باید قوای خود را متمرکز کنند که قانون اجرایی شود و بعد اثرگذاری سراسری می شود که آثار و برکات زیادی دارد 30 سال قبل در هر خانه ای پر از بچه بود و امروز پر از جوان و میانسال است و 30 سال دیگر پر از سالمند است و آن روز فرصت جبران نیست.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مهم ترین نقطه موفقیت مساله جمعیت است اگر جمهوری اسلامی همه موفقیت ها را داشته باشد اما جمعیت پیر باشد تمام این موفقیت ها از بین می رود و به پشتوانه جمعیت می تواند موفقیت به دست بیاورد، امروز هیچ فریضه ای مهم تر از حفظ جوانی جمعیت نیست.

ارسال نظرات