۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۷۱۰۲۱۴
استاد حوزه علمیه خواهران لرستان:

فرزندآوری موجب نشاط، شادابی و طراوت زندگی می شود

فرزندآوری موجب نشاط، شادابی و طراوت زندگی می شود
لرستان- بیرانوند به آثار و برکات فرزندآوری پرداخت و گفت: یکی از این برکات ایجاد نشاط، شادابی، طراوت دادن به زندگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، ناهيد بيرانوند، ظهر امروز در نشستی با عنوان «کارگروه جوانی جمعیت» در جمع طلاب حوزه علمیه خواهران گفت: در روایات اسلامی به مسئله ضرورت و اهمیت فرزندآوری اشاره و برکات و اثرات فراوانی برای آن ذکر شده است.

وی افزود: در روایات فرزندآوری را برای والدین و خانواده یک حُسن در نظر می‌گیرند و نخستین روایت، فرزندان را میوه‌های زندگی انسان بیان می‌کند که باعث نشاط، شادابی، طراوت دادن به زندگی است.

استاد حوزه علمیه خواهران لرستان عنوان کرد: در روایات دیگری فرزندان را زمینه‌ای برای سعادت والدین در آخرت یاد می‌کنند، چه بسا پدران و مادرانی که به واسطۀ فرزندان خود اهل بهشت می‌شوند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این روایات و آیات، مجموعاً ما را به ضرورت اصلی نسل‌آوری و تربیت فرزند هدایت می‌کنند.

بیرانوند با بیان اینکه باید به این نکته اشاره کنیم که فرزندان در مسیر زندگی می‌توانند برکات فراوانی داشته باشند، خاطرنشان کرد: نکته اول اینکه باعث شادی و لذّت‌آوری برای زندگی هستند، یعنی اولین فرزندی که در خانه به دنیا می‌آید فضای و محیط زندگی را متغیر می‌کند گویی یک روحی به خانواده دمیده می‌شود.

وی اظهارداشت: نکته دوم بحث تداوم حیات زندگی است، انسان‌ها قرار است روی زمین زندگی کنند و این زندگی باید ادامه  پیدا کند و جریان حیات بشر روی این کره خاکی محقق نمی‌گردد مگر با تکثیر نسل و فرزندآوری.

بیرانوند با بیان اینکه وقتی خداوند به خانواده‌ای فرزند می‌دهد، هوش اقتصادی والدین را فعال‌تر می‌کند، گفت: ما باید این اصل را باور داشته باشیم خداوند وقتی فرزندی را به خانواده‌ای اعطا می‌کند، باب روزی را نیز برای آن خانواده باز می‌کند.

وی ادامه داد: ما با بررسی در حوزه تربیت و علم امروز مشاهده می‌کنیم که وقتی خداوند به خانواده‌ای فرزند می‌دهد، هوش اقتصادی والدین را فعال‌تر می‌کند، یعنی انسان را به یک رشد اقتصادی می‌رساند و فکر اقتصادی فعال‌تر می‌شود.

استاد حوزه علمیه خواهران لرستان خاطرنشان کرد: انسان خود را به خاطر آن فرزند و در قبال آن فرزند مسؤول می‌داند، لذا باید رشد پیدا کند و به عبارت دیگر این ظرفیت‌های خدادادی که در انسان نهاده شده است، فعال‌تر می‌شود.

بیرانوند با بیان اینکه این بخشی از برکات فرزندآوری است، گفت: انسان از هر زاویه‌ای که نگاه می‌کند، به مصلحت و منفعت خانواده است که فرزندی را به دنیا بیاورد، او را رشد و نمو بدهد و در محیطی زندگی کند که در آن محیط فرزندانی وجود دارند./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات