۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۷۱۰۲۲۱
حجت الاسلام برجی تشریح کرد؛

گزارشی از فعالیت‌های گروه جهادی و تبلیغی «شهدای روحانی»

گزارشی از فعالیت‌های گروه جهادی و تبلیغی «شهدای روحانی»
مسئول گروه جهادی تبلیغی شهدای روحانی به تشریح گزارشی از فعالیت های این گروه پرداخت.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، گروه جهادی تبلیغی شهدای روحانی شهرستان سُنقُر و کُلیایی استان کرمانشاه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ویژگی ها و اهمیت فعالیت های جهادی، از سال ۱۳۹۸ کار خود را با خدمات رسانی در بیمارستان های کرونایی شروع کرد.

حجت الاسلام صابر برجی مسئول گروه جهادی تبلیغی شهدای روحانی در گفت‌وگویی با خبرنگار «جهادگران حوزوی» با اشاره به برخی از خدمات این گروه، گفت: گروه ما در شهرک شهید ادیبی سنقر و کلیایی که از مناطق محروم و حاشیه نشین شهر هست، کار خود را شروع کرد؛ ارائه خدماتی همچون برگزاری مراسمات ملی مذهبی، توانمند سازی، و خدمات آموزشی بخشی از فعالیت های این گروه جهادی بوده است.

وی ادامه داد: اوج فعالیت گروه در دوران شیوع بیماری کرونا بود؛ خدمات رسانی به بیماران و کادر درمان بیمارستان‌های کرونایی در دو قسمت آقایان و بانوان توسط طلاب خواهر و برادر، حضور در غسال خانه ها و انجام امور تغسیل، تکفین و تدفین اموات کرونایی هم از دیگر خدماتی بود که تا ماه های اخیر توسط جهادگران این گروه در ایام کرونا ارائه شد.

حجت الاسلام برجی تصریح کرد: با ایجاد کارگروه های تخصصی از جمله کارگروه «خانواده»، «کودک و نوجوان» و «اقتصاد» سعی کردیم به صورت تخصصی در آسیب های اجتماعی ورود کنیم و تأثیرگذاری ملموس تری در حل ریشه ای این معضلات در منطقه خودمان داشته باشیم.

وی با اشاره به برخی از موانع پیش روی فعالیت های گروه جهادی شهدای روحانی افزود: متأسفانه به علت نبود مکان فیزیکی مناسب، برنامه ها و خدمات گروه را به صورت محله محور در منازل برگزار می‌کنیم که به همین علت با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم.

این طلبه جهادگر در تشریح طرح “تفکیک پسماند و فروش آن” بیان داشت: به علت نداشتن بودجه مستقل برای گروه‌های جهادی، مجبور شدیم برای کسب درآمد ثابت و پایدار دنبال طرحی باشیم که هم در دسترس باشد و هم در زمان کمتری ما را به درآمد برساند؛ با هم اندیشی اعضای گروه به طرح “تفکیک زباله های خشک” رسیدیم.

وی گفت: به همین منظور مکانی را در مسجد در نظر گرفتیم و از اهالی محله درخواست کردیم که زباله‌های خشک را به این مکان بیاورند و ما پس از تفکیک، اقدام به فروش آنها می نماییم؛ در ابتدا عملیات تفکیک بر عهده ما بود، ولی بعد از گذشت مدت کوتاهی خود اهالی کار تفکیک را انجام داده و زباله ها را به صورت تفکیک شده به ما تحویل می دادند.

برجی در پایان با توضیح در مورد درآمد حاصل از این طرح و مصارف آن، اظهار داشت: در اولین گام از محل فروش این پسماندها، اقدام به تهیه ۴۰ بسته معیشتی هرکدام به ارزش ۳۰۰ هزار تومان و توزیع آن ها در میان نیازمندان نمودیم.

 

ارسال نظرات