۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۷۱۰۲۳۲
سخنگوی‌ نمایشگاه کتاب:

برقراری ۳۱ هزار تماس با نمایشگاه کتاب/ ۸ ناشر حکم قطعی گرفتند

برقراری ۳۱ هزار تماس با نمایشگاه کتاب/ ۸ ناشر حکم قطعی گرفتند
سخنگوی‌ نمایشگاه کتاب با اشاره به برقراری ۳۱ هزار تماس با مرکز این نمایشگاه، گفت: هیأت رسیدگی به تخلفات برای ۴ ناشر داخلی و ۴ ناشر خارجی حکم قطعی صادر کرده است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا ،علی رمضانی، سخنگوی سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در هفتمین نشست خبری این نمایشگاه، اظهار داشت: بخش حضوری نمایشگاه وقتی یک روز تعطیل شد، برخی ناشران شتابزده عمل کردند و ترسیدند که نمایشگاه مورد استقبال قرار نگیرد. اما بعد از بازگشایی نمایشگاه در ساعات نخست امروز، متوجه استقبال مردم از نمایشگاه شدند.

وی با اشاره به تخلف برخی ناشران و عرضه کتاب با تخفیف ۵۰ درصدی، خاطر نشان کرد: ما موضوع را به ناظران سالن ارجاع می‌دهیم و سعی داریم با گفت‌وگو و‌ تذکر این موارد اصلاح شود.

رمضانی از ناشران خواست تا سطح نمایشگاه بین‌المللی کتاب را حفظ کنند و در‌ادامه تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم که اشکالاتی در بخش مجازی نمایشگاه رخ داده است؛ به طوری که برخی ناشران کتابی را به اشتباه برای مخاطبان ارسال کرده‌اند که در این رابطه افراد می‌توانند با مرکز پاسخگویی نمایشگاه کتاب به شماره ۹۱۱۰۰۹۸۹۸ تماس گرفته و اعتراض خود را ثبت کنند. در این صورت هزینه خرید کتاب به افراد بازگردانده می‌شود یا ناشر موظف است تا اثر مورد نظر را برای افراد ارسال کند. البته تاکنون ۳۱ هزار تماس با این مرکز برقرار شده است؛ به طوری که ۲۴ هزار ۲۰۰ تماس ورودی و ۶ هزار و ۸۰۰ تماس خروجی داشتیم.

سخنگوی‌ نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان اینکه هدف ما جذب مخاطب بوده است، گفت: فعالیت‌های فرهنگی متنوع با هدف ترغیب بازدیدکنندگان به خرید کتاب در نمایشگاه انجام می‌شود. علاوه بر این، بازی‌های محیطی برای نوجوانان طراحی شده است که در ابتدای ورود می‌توانند آن را روی تلفن همراه خود نصب کرده و در مسابقه شرکت کنند.

رمضانی در ادامه خاطر نشان کرد: ناشران در بخش عمومی در صورتی که در ۲ حوزه فعالیت داشته باشند، به طوری که بخشی از فعالیت آنها به فرایند راهنمایی برای خرید از بخش ناشران کودک داشته باشد،  تخلف نیست. اما اگر در ۲ بخش عرضه و فروش‌کتاب باشد، با افراد متخلف برخورد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه روابط عمومی و اطلاع رسانی ناشران قلب مجموعه هستند، گفت: اگر ناشری ۳۰۰ عنوان کتاب داشته باشد، روابط عمومی باید بداند کدام را باید برجسته کند. 

سخنگوی‌ نمایشگاه بین‌المللی کتاب با اشاره به ‌پیش‌بینی استقبال از نمایشگاه در روزهای پایانی هفته، افزود: از مردم می‌خواهیم‌که به صورت خانوادگی در نمایشگاه شرکت و برای تردد نیز از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

سخنگوی‌نمایشگاه کتاب با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان کتاب فروخته شده است، تصریح کرد: هیات رسیدگی به تخلفات در دومین جلسه برای ۴ ناشر داخلی و ۴ ناشر خارجی حکم قطعی صادر کرده و ۱۸ پرونده منجر به صدور رای شده است.  

رمضانی به تخلفات ناشران اشاره کرد و گفت: برخی ناشران به دلیل تخفیف غیرمتعارف، ارائه دستگاه کارمندان غیرمجاز محکوم شده‌اند. علاوه بر این، تاکنون ۲۰۰ هزار بسته به شرکت پست ارسال و حدود ۷۵ هزار بسته به دست مخاطبان رسیده است. 

وی با بیان اینکه مرحله اول مطالبات ناشران واریز شده است، ادامه داد: امسال برای نخستین‌بار همزمان با برپایی نمایشگاه مرحله اول مطالبات ناشران پرداخت شد. علاوه بر این، به ناشران تذکر دادیم که در بخش مجازی کتاب باید حداکثر ۲۴ ساعت پس از ثبت سفارش، آن‌ها را ارسال کنند.

ارسال نظرات