۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۷۱۰۲۴۴
نماینده ولی فقیه در کاشان:

روابط عمومی ها، جهاد کشاورزی را در اجرای طرح یارانه‌ها کمک کنند

روابط عمومی ها، جهاد کشاورزی را در اجرای طرح یارانه‌ها کمک کنند
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: روابط عمومی‌های نهاد‌ها جهاد کشاورزی را دراجرای طرح یارانه‌ها کمک کنند و مزایا و دستاورد‌های این طرح را اطلاع رسانی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در دیدار اعضای انجمن روابط عمومی شهرستان کاشان، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید، در مسائل فردی صبر و استقامت داشته باشید و در مسائل اجتماعی یکدیگر را به صبر دعوت کنید و با یکدیگر روابط صحیح ایمانی داشته باشید که مهمترین رابطه ایمانی، رابطه با امام زمان(عج) است.

وی کار روابط عمومی را مهم و مقدس دانست و افزود: روابط عمومی رابطه بین مردم و مسؤولان و رابطه حاکمیت با مردم است و همچنین انتقال دهنده درخواست‌های مردمی به دستگاه‌های اجرایی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کار با اخلاص در روابط عمومی را سبب خوشحالی امام زمان(عج) دانست و افزود: ثواب خدمت به مومن و رفع مشکلات ارباب رجوع در دستگاه الهی ثبت و ضبط می‌شود و در برزخ و منازل سخت قیامت و ابدیت ماندگار است.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: انجمن روابط عمومی کاشان علاوه بر اینکه برای مجموعه و دستگاه و نهاد خود روابط عمومی هستند برای شهرستان کاشان و نظام اسلامی و نهایتا برای اسلام نیز روابط عمومی هستند و کاشان و ظرفیت‌ها و مفاخر کاشان را به کشور معرفی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تأکید کرد: روابط عمومی‌های کاشان جهاد کشاورزی را دراجرای طرح یارانه‌ها کمک و یاری کنند و مزایا و دستاورد‌های این طرح را به مردم اطلاع رسانی کنند و در نهایت اسلام را معرفی و بلندگوی اسلام باشند.

جایگاه روابط عمومی در بسیاری از ادارت کاشان تعریف شده نیست

میثم نمکی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان اطلاع رسانی درون سازمانی و انتقال مطالبات مردمی به سازمان و تبیین قوانین و آئین نامه‌ها را ازمهمترین رسالت روابط عمومی‌ها دانست و گفت: روابط عمومی در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی باید خود را تقویت و انتقال دهنده شیوه‌های ارتباطی باشد.

وی یکی ازمؤلفه‌های تأسیس انجمن روابط عمومی ایران – شعبه کاشان را جایگاه رفیع این شهرستان دانست و با بیان اینکه انجمن روابط عمومی‌ها فقط درمراکز استان‌ها تأسیس می‌شود، افزود: شهرستان کاشان در تأسیس این انجمن در مقایسه با برخی مراکز استان‌ها پیشتاز است.

نمکی انسجام بین روابط عمومی‌های دستگاه‌های شهرستان کاشان را از مهمترین اهداف تأسیس این انجمن دانست و گفت: انجمن روابط عمومی کاشان در راستای کیفی سازی این حرفه در کاشان اهتمام خواهد داشت.

وی با بیان اینکه جایگاه روابط عمومی در بسیاری از ادارت شهرستان کاشان تعریف شده نیست و این چالش جدی در شهرستان کاشان است، ابراز امیدواری با تلاش انجمن روابط عمومی در کاشان جایگاه روابط عمومی در نهادها و دستگاه‌های شهرستان تقویت شود تا خدمات نظام برجسته تر شود.

لزوم اصلاح چارت روابط عمومی در ادارات کاشان

عباسعلی کحال مدیر انجمن روابط عمومی شهرستان کاشان نیز با ارائه گزارش از روند ثبت انجمن روابط عمومی کاشان گفت: انجمن روابط عمومی ایران به عنوان نخستین نهاد مدنی روابط عمومی در ایران با هدف معرفی نقش روابط عمومی به مردم و تلاش در جهت توسعه علمی و اجرایی در چارچوب اهداف نظام اسلامی ایران و قانون اساسی فعالیت خود را از ۱۳۷۰ آغاز کرد.

وی افزود: با تلاش و پیگیری برای اخذ مجوز انجمن روابط عمومی در کاشان از سال ۹۵  آغاز و نهایتا ۱۵ دی ماه ۱۴۰۰ هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران با تشکیل شورای سیاستگذاری و انجمن روابط عمومی در کاشان موافقت کرد و به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

به گفته وی افرادی می‌توانند عضویت انجمن را بپذیرند که دارای مدرک کارشناس علوم ارتباطات و سابقه فعالیت در روابط عمومی داشته باشند.

مدیر انجمن روابط عمومی کاشان به لزوم اصلاح چارت روابط عمومی در ادارات از انجمن اشاره کرد و گفت: مدیران روابط عمومی در ادارات علاوه بر روابط عمومی، چندین عنوان شغلی دیگر را نیز دارند که مغایر با حرفه روابط  عمومی است.

کحال از روابط عمومی به عنوان شغل اداری نام برد و با بیان اینکه روابط عمومی شوق اداری نیست، گفت: متاسفانه نگاه برخی به روابط عمومی به جای اینکه شغل اداری باشد شوق اداری است.

به گفته وی روابط عمومی مغز متفکر، زبان گویا، گوش شنوا، قلب پنده و آئینه تمام نمای سازمان و نهاد‌ها است.

وی برآموزش مدیران روابط عمومی در کاشان تأکید کرد و با اشاره به اینکه مدیران روابط در هر رده‌ای که باشند نباید خود را از آموزش بی نیاز ببیند، گفت: آموزش‌های خبر نویسی برای روابط عمومی‌ها در دستور کار انجمن است.

مدیر انجمن روابط عمومی شهرستان کاشان کلید موفقیت روابط عمومی‌ها را تعامل با خبرنگاران دانست و اظهار داشت: روابط عمومی به جای تقابل با خبرنگاران باید با خبرنگاران تعامل داشته باشد.

کحال همچنین روابط عمومی را هنرمردم داری و هنر هشتم دانست و ابراز داشت: روابط عمومی ششمین شغل پر استرس جهان است که هنر تعامل با مردم را دارد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات