۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰
کد خبر: ۷۱۰۳۱۸
ایران جوان (۲۰)؛

ازدواجی که در آن پاکی و نجابت وجود ندارد ازدواجی سیاه است

ازدواجی که در آن پاکی و نجابت وجود ندارد ازدواجی سیاه است
حجت الاسلام والمسلمین میردامادی گفت: وظیفه روحانیت شفاف سازی معضلات ازدواج سفید است و باید ماهیت این پدیده شوم را به صورت صحیح اطلاع رسانی کند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی میردامادی استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت جایگاه خانواده در تربیت، پرورش و اخلاق انسان ابراز داشت: این مسأله به قدری مهم است که در آیات و روایات به استحکام آن توصیه شده چرا که تربیت اخلاق، تزکیه، تعلیم و تعلم نمی تواند بدون ظرف و مکان باشد.

وی بهترین مکان و ظرف را برای تربیت انسان خانواده دانست و گفت: انسان در دامن مادر پاکدامن و پاک سیرت می شود و با وجود پدر فداکار و شرافتمند است که تربیت و بروز و ظهور صحیح پیدا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی در ادامه افزود: در جوامعی که جایگاه خانواده ضعیف شده شاهد بزهکاری، تخلف، فسادهای فردی و اجتماعی هستیم ولی در جوامعی که پایه های خانواده قوی و استوار مانده شاخص بزهکاری، فساد و تخلفات به صورت کاملا محسوسی تقلیل یافته است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه نگاه به جایگاه خانواده باید نگاهی عمیق، دقیق و رو به جلو باشد، اظهار داشت: به طور طبیعی اگر کسی در خانواده رشد کند اخلاق و رفتار آن با کسی که بیرون از محیط خانواده رشد کرده متفاوت خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با تاکید بر اینکه روابط حسنه بین زن و شوهر تاثیر بسیار زیادی در تربیت فرزندان دارد، گفت: رفتار پدر و مادر است که در عمق جان فرزند جای می‌گیرد و نهادینه می شود که در اصل همان تربیت است.

وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام تاکید و سفارش بر تشکیل خانواده شده است، ابراز داشت: در شریعت اسلام از هر عملی که سبب سست شدن شاکله خانواده شود نهی شده که یکی از این انحرافات فحشا و فساد است که در هر زمانی به یک شکل و یک اسم بوده است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه گاهی اوقات این انحرافات با اسامی زیبا و فریبنده مانند ازدواج سفید بروز و ظهور می کند، اظهار داشت: ازدواج سفید در کنار هم قرار گرفتن دو فرد بیگانه بدون پیمان مقدس ازدواج در زیر یک سقف و زندگی کاملا غیر شرعی و قانونی است که باید این ازدواج را ازدواج سیاه نامید چرا که در آن پاکی و نجابتی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه اسلام به شدت از فساد و فحشا و بغی نهی فرموده است، گفت: این وظیفه روحانیت است که باید به صورت شفاف از این نوع رویکردها جلوگیری کند و در رابطه با ماهیت و معضلات این پدیده شوم به صورت صحیح اطلاع رسانی کند.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی در پایان خاطرنشان کرد: ازدواج سفید یک نوع ارتباط حیوانی صرف است که در آن هیچ بنای انسانی وجود ندارد و اگر فرزندی در این میان شکل بگیرد نطفه آن ناپاک خواند بود و آینده خوبی برای آن فرزند رقم نخواهد خورد.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات