۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۳
کد خبر: ۷۱۰۳۷۸

تشکیل نخستین جلسه ستاد بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی

تشکیل نخستین جلسه ستاد بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی
نخستین جلسه ستاد بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و بزرگداشت شهدای هفتم تیرماه در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف برگزار شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، اولین جلسه ستاد بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و بزرگداشت شهدای هفتم تیرماه در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین موسی پور نماینده محترم ولی فقیه و ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی طی سخنانی با گرامیداشت سوم خرداد اظهار داشت: آزادسازی خرمشهر یکی از رخدادهای مهم و مقاطع حساس در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس به شمار می رود.

وی افزود: خرمشهر که در دوم آبان سال 59 پس از بیش ازیک ماه مقاومت قهرمانانه مردم به اشغال ارتش رژیم بعث عراق در آمد؛ در سوم خرداد سال 61 پس از 578 روز توسط رزمندگان اسلام آزاد شد. فتح خرمشهر حکایت شگفتی از تجلی اراده الهی برای نصرت رزمندگان مومن، با ایمان و صبور است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه اظهار داشت: صدام بعد از فتح خرمشهر با بکارگیری مستشاران قدرت‌های بزرگ نظامی؛ استحکامات دفاعی ویژه‌ای در این شهر ایجاد کرد بگونه ای که براساس محاسبات عادی نظامی، امکان نفوذ در این استحکامات و بازپس گیری شهر وجود نداشت و به همین دلیل صدام اعلام کرده بود اگر ایران بتواند خرمشهر را بازپس بگیرد؛ کلید بصره را به آنها خواهیم داد.

نماینده ولی فقیه در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: این به ظاهر غیر ممکن با قدرت ایمان و روحیه شهادت طلبی رزمندگان و اراده الهی ممکن شد و این فتح و شگفتی بزرگ رخ داد که نقطه عطفی در جنگ تحمیلی به شمار می رود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به جنایات آمریکا علیه ملت ایران به بیان علل نامگذاری ششم تا دوازده تیرماه به نام هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و بزرگداشت شهدای فاجعه هفتم تیر پرداخت و اظهار داشت: سیاهه‌ی سیاهی‌های حقوق بشر آمریکایی و جنایات آن بسیار وسیع و گستره است به گونه‌ای که کمتر ظلم و ستم و جنگ و جنایتی علیه ملت‌ها در دنیا رخ می‌دهد که نشانی از دخالت مستقیم و غیر مستقیم آمریکا در آن وجود نداشته باشد؛ اما فقط در همین فاصله زمانی ششم تا دوازدهم تیرماه جنایاتی که توسط آمریکا و یا مزدوران و اذناب آن مانند منافقین علیه ملت ایران رخ داده است؛ بیانگر طنز تلخ دفاع از حقوق بشر توسط دولت آمریکاست. در این هفته حوادثی همچون ترور نافرجام مقام معظم رهبری، فاجعه هفتم تیرماه، شهادت شهید بهشتی و 72 یاروفادارش، شهادت شهید محمد کچوئی، شهادت آیت الله صدوقی، فاجعه سهمگین بمباران شیمیایی سردشت و شهادت 110 نفر و زخمی شدن بیش از پنج هزار نفر از هموطنان و نهایتا شلیک مستقیم ناو آمریکایی به هواپیمای مسافری ایران و به شهادت رساندن 290 نفر انسان بی‌دفاع و بی‌گناه که فقط 66 نفر از آنها کودک بودند؛ به وقوع پیوسته است.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید با تجمیع ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌ها و نهادهای مردمی نسبت به هم‌افزایی در برگزاری هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی اهتمام ورزد؛ ادامه داد: ایران قربانی نقض حقوق بشر آمریکایی و غربی  و مدافع واقعی انسان‌های مظلوم و ستمدیده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور به اهمیت معرفی و تبیین شخصیت‌ها و چهرهایی همچون شهید بهشتی و یاران مجاهدش اشاره کرد و اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی در زمینه حقوق بشر باید مطالبه‌گر باشد و در این زمینه به تبیین چهره پلید و پرونده سیاه مدافعان دروغین حقوق بشر آمریکایی بپردازد  لذا باید با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های تبلیغی، فرهنگی، رسانه‌ای و ابزار دیپلماسی به روشنگری و تبیین پرداخت و در این زمینه صدا و سیما، وزارت امورخارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نقشی تعیین کننده داشته و باید موضع آفندی گرفته و مطالبه گری داشته باشند.

وی با تاکید بر بازشناسی جریان نفاق و پرده‌برداری از چهره کثیف و کریه منافقان و جنایات آنان در حق ملت ایران، تبیین در این عرصه را یک ضرورت بویژه برای نسل جوان دانست.

لازم به ذکر است نماینده محترم ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، طی حکمی دکتر جلال زاده نماینده محترم مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون امنیت ملی را به عنوان رئیس ستاد بزرگداشت شهدای هفتم تیر و هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی منصوب نمود.

در ادامه این نشست دکتر جلال زاده رئیس ستاد هفته بازخوانی وافشای حقوق بشر آمریکایی طی سخنانی اظهار داشت: موضوع حقوق بشر مغفول واقع شده و نیازمند گفتمان سازی است.

در پایان این جلسه دکتر جلال زاده ضمن ارائه دستورالعمل ستاد هفته حقوق بشر آمریکایی از اعضا خواست تا در جلسه آینده در خصوص رویکرد ها، برنامه‌ها و دستورالعمل ارائه شده بحث و تبادل نظر شود.

ارسال نظرات