۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۷۱۰۴۴۷
سردار سلامی در کنگره ۴۰۰۰ شهید روحانی:

در مسیر پیشرفت و ساخت قدرت هستیم/ انتقام خون عزیزان مان را می گیریم

در مسیر پیشرفت و ساخت قدرت هستیم/ انتقام خون عزیزان مان را می گیریم
فرمانده سپاه پاسداران گفت: دشمنان با ترور یک پاسدار بی دفاع در خیابان تصور می کنند کار مهمی را انجام داده اند، اما ما انتقام خون عزیزان مان را می گیریم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا سردار حسین سلامی پیش از ظهر امروز در نخستین کنگره شهدای روحانی که در مصلای قدس قم برگزار شد با اشاره به نقش روحانیت در صیانت از اسلام در تاریخ گفت: علمای اسلام صائنان دین و مروجان شریعت و دین بودند و جریان ناب اسلام و اخلاق را در پیکره امت جاری کردند.

وی با بیان اینکه علمای دین احکام اسلام را قرن ها در جامعه جاری کردند و اجازه تعطیلی آنرا ندادند، اظهار داشت: علما ستارگان هدایت مردم و اقوام در تاریخ بودند و در منابر و تکایا روح اسلام، احکام و حدود را در جامعه جاری کردند و آنها راسخون در علم هستند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه تمدن غرب تلاش کرد که احکام و دین خدا را تعطیل کند، گفت: دشمنان می خواهند مسلمانان را در جهل مدرن به خواب و مرگ بکشانند و هویت اعتقادی و دینی و فرهنگی آنها را غارت کنند.

تعداد بازدید : 3

وی با بیان اینکه روحانیت در عرصه ضد استبدادی و ضد استعمای پیشتاز و پیشگام است، ابراز کرد: در یک اعجاب تاریخی خورشید انقلاب به صحنه حیات سیاسی بشر آمد و مسلمان احساس کردند که عظمت به اسلام بازگشته است.

سردار سلامی با اشاره اینکه جز با تشکیل حکومت نمی توان احکام اسلامی را جاری کرد، گفت: اسلام منهای حکومت بسیاری از ابعاد خود را از دست می دهد و امام خمینی(ره) آمد تا شعائر اسلامی را احیا کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران ابراز کرد: تمام قدرت ها بعد از جنگ دچار افسردگی و عجز می شوند، امروز عجز و ناتوانی سران امریکا نمایان است؛ اما شاهکار ولایت این است که بعد از جنگ ایران پرقدرت تر در صحنه آمده است.

وی با بیان اینکه ما شبانه روز دشمن را رصد می کنیم، تصریح کرد: استکبار جهانی با فشار حداکثری و تمام قوا به صحنه آمده است و دشمن در اتاقهای فکر خود شبانه روز برای شکستن اسلام توطئه می چیند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه امروز به برکت نور روحانیت و ولی فقیه توطئه های دشمن خنثی شده است گفت: رهبر انقلاب با اعتماد به نفس و با شجاعت در برابر نقشه های دشمنان اسلام ایستادگی کرده است. چطور یک روحانی با دست های جانباز در میانه یک میدان جهانی جهاد ایستاده و دشمن را بی عمل گذاشته و دست های دشمن قدرتمند را بسته است.

فرمانده کل سپاه پاسداران ابراز کرد: روحانیت به مردم آگاهی می بخشد و رهنمودهای رهبر انقلاب در جامعه بسط و نشاط را در جامعه گسترش می دهد، از این رو چنین ملتی هیچ گاه شکست نخواهد خورد.

سردار سلامی اظهار داشت: دشمنان گاهی ریگی در میان رودخانه و امواج خروشان این انقلاب می اندازند، پاسداری را بی دفاع ترور می کنند و فکر می کنند جهانی را فتح کرده اند، اما ما انتقام ذره ذره و قطره قطره خون عزیزان مان را می گیریم. 

فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار کرد: این مردم معجزه کردند، ایستادند، صادق الوعد بودند، از حوادث تلخ و خونین صدر اسلام عبرت گرفتند، اگر قلیلی از این انسان ها بودند امام علی(ع) ضربت نمی خورد، اهل بیت حرم در عاشورا اسیر نمی شدند؛ این برای مردم ما یک داستان تاریخی است که باید وسط میدان باشند.

وی با بیان اینکه هرچه دشمن هیاهو کرد، اوهام بافت و سحر و جادو بود به میدان آورد و مانع تراشید اما ملت از همه این موانع عبور کرد، به دشمن بی اعتنا شد و ایستاد، افزود: ما در مسیر پیشرفت و ساخت قدرت هستیم، نگران چیزی نیستیم، سختی ها وجود دارد، نه برای ما، برای دشمنان ما بیشتر، اما تفاوت همان است که قرآن گفت. ما تکیه گاهی عزیز و شکست ناپذیر در اختیار داریم؛ این موهبت الهی و یک فضیلت برای ما است که امت و امام در پرتو اسلام اینچنین منسجم با یکدیگر در میانه کارزار هستند.

سردار سلامی در پایان سخنانش اظهار کرد: از همه دست اندرکاران برگزاری این کنگره و نیز علما، اساتید و فضلای برجسته که در این جلسه شرف حضور دارند، تشکر می کنم که اینچنین از شهدای بزرگ روحانی تجلیل کردند.

ارسال نظرات