۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۷۱۰۵۰۶
آیت الله رئیسی در کنگره ۴۰۰۰ شهید روحانی:

روحانیت برخلاف شایعات و تهمت ها در دل مردم جای دارد/ برای رفع مشکلات پای کار هستیم

روحانیت برخلاف شایعات و تهمت ها در دل مردم جای دارد/ برای رفع مشکلات پای کار هستیم
رئیسی با بیان اینکه امروز روحانیت برخلاف تمام شایعات و تهمت ها در دل مردم جای دارد گفت: روحانیت کنار مردم حضور داشته و آنها خود عامل به گفته ها هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در پیام ویدیویی به نخستین کنگره ۴۰۰۰ شهید روحانی گفت: خداوند متعال، ارسال رسل و انزال کتب برای هدایت انسان فرمود و در آیات اول سوره الرحمن، به همین مسئله اشاره دارد؛ انسانیت انسان در پرتو تعلیم قرآن و در ارتباط با خدا شکل می گیرد؛ نبی اعظم، معلم بشریت بوده و به انسان چگونه زندگی کردن و ارتباط با وحی را می آموزند و عالمان دینی وارثان انبیاء می باشند.

رییس جمهور ابراز داشت: تعلیم، معرفت افزایی و تربیت نفوس مستعده، نقش عالمان دینی است و دو وظیفه عمده «تعلیم» و «تعدیل» بر عهده آنان است.

وی با بیان اینکه علمای دین همواره در طول تاریخ بر همین سلوک مشی کرده و راه رفته اند و الگو و اسوه برای همگان شده اند، افزود: اگر زندگی علمای بزرگ را در طول تاریخ ببینیم، همواره بر همین مبنا حرکت کرده اند و به تفسیر، تبیین معارف دین و در کنار آن، مبارزه با فساد و ظلم داشته اند.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: اینکه علمای ما مورد خشم و غضب مستکبران قرار گرفته اند، به دلیل همین پیش قراولی است؛ امروز امام ما به عنوان بهترین الگو هم در عرصه شاگردپروری و تبیین معارف دین و هم در عرصه مبارزه با ظلم، کفر و الحاد شناخته شده است و رهبری معظم انقلاب نیز الگوی بزرگی برای ماست و علمای بزرگ ما در حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم که نمونه برای همگان هستند، همین مشی را دارند.

رییس جمهور اظهار کرد: آنچه در این عرصه مهم است، آن است که بدانیم کارهای بزرگ، خشیت از خدای متعال می خواهد و رمز موفقیت بزرگان دین ما همین نکته بوده است و همواره به فکر تکلیف و ادای وظیفه بوده اند.

آیت الله رئیسی بیان کرد: روحانیون در ایام دفاع مقدس، وظیفه خود را حضور در جبهه های دفاع حق علیه باطل می دانستند و به وظیفه الهی می اندیشیدند و همواره خود را در کنار مردم می دیدند و در میان آنان بوده اند و در تمام سختی ها حضور داشتند.

وی با اشاره به مجاهدت های طلاب در ایام کرونا اظهار کرد: در ایام کرونا مشاهده کردیم که روحانیون چگونه وارد این عرصه شده و جانفشانی کردند و بنده در تماس با برخی مدیران بیمارستانی ها از جهاد و فداکاری های روحانیون بسیار شنیدم و بیان می کردند که ما نمی دانستیم «در کنار مردم بودن» و «با درد مردم همراه بودن»، در روحانیت ما وجود دارد.

امروز روحانیت علیرغم تمام شایعات و تهمت ها در دل مردم جای دارد

آیت الله رئیسی اظهار کرد: روحانیت این گونه پرورش پیدا کرده است و دلیل اینکه امروز روحانیت علیرغم تمام شایعات و تهمت ها در دل مردم جای دارد، همین مسئله است که حوزه و روحانیت، کنار مردم حضور داشته و به مردم نمی گویند، بروید؛ بلکه می گویند بیایید؛ آنها خود عامل به گفته ها هستند و عمل می کنند.

بالاترین تعداد شهید در اقشار مختلف، مربوط به صنف روحانیت است

رییس جمهور تصریح کرد: امروز اگر تعداد شهدا را در اقشار گوناگون مشاهده کنیم، بالاترین تعداد شهید در اقشار مختلف، مرتبط با صنف روحانیت است که نشان دهنده پیشقراولی و پیشتازی روحانیت می باشد.

آیت الله رئیسی ابراز کرد: امروز روحانیون، مشکلات معیشتی بسیاری داشته و کمترین میزان دریافتی، مربوط به طلاب و فضلای ماست؛ اما بیشترین حضور و جانفشانی و با مردم و در کنار آنان بودن را از روحانیون می بینیم.

آیت الله رئیسی بر لزوم الگوگیری از سیره شهدای روحانی تاکید و خاطر نشان کرد: باید زندگی شهید اصلانی که در حرم مطهر رضوی به شهادت رسید را نگاه کرد که چگونه می زیست و با تمام وجود در کنار مردم در حاشیه شهر مشهد زندگی می کرد و این افراد، حجت الهی بر تمام ما هستند.

وی خطاب به خانواده معظم شهدای روحانی، خاطرنشان ساخت: حقیقتا خون مطهر شهدا از عالم جهل زدایی کرد و خون شهدای ما، امتداد خون مطهر أباعبدالله الحسین (ع) است و آثار و برکات آن بر همگان روشن است.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: امروز یمن به برکت خون مطهر شهدا ایستادگی می کند و این نکته را در جای جای عالم مشاهده می کنیم که گره زدایی از مشکلات عالم اسلام به برکت خون شهدا اتفاق می افتد.

پیام شهدای روحانی استقلال، آزادی، عمل به دین و پاسداری از ارزش هاست

رییس جمهور گفت: پیام شهدای عالیقدر، استقلال، آزادی، عمل به دین و پاسداری از ارزش ها، ایستادگی در مقابل دشمنان، وحدت و انسجام ملی، ساختن کشور، رفع مشکلات و پریشانی های مردم و توجه به آنان است.

آیت الله رئیسی اظهار کرد: امروز جهاد تبیین که مطابق با منویات رهبر انقلاب بر همگان لازم است، باید مورد توجه قرار بگیرد و به این مسأله بپردازیم.

اگر با مردم صادق باشیم، همراهی مردم را به همراه دارد

وی با بیان اینکه امروز بنده در کسوت خدمتگزاری به مردم مشاهده کرده ام که اگر با مردم صادق باشیم، همراهی مردم را به همراه دارد، گفت: دشمن در جریان عادلانه سازی یارانه ها بسیار تلاش کرد خرابکاری داشته باشد؛ اما بصیرت مردم و ایستادگی آنان، برنامه های آنان را خنثی کرد.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: مردم به همراهی با دولت که از منویات رهبر معظم انقلاب است، لبیک گفته و دشمنان و بدخواهان را به زیبایی، ناکام گذاشته اند.

رییس جمهور بیان کرد: امروز دولت وظیفه خود می داند که همچون حضور قوی در عرصه کنترل کرونا، در عرصه معیشت مردم نیز تلاش بیشتری داشته و با مدد الهی، رهبری رهبر فرزانه انقلاب و پشتوانه مردم و صاحب نظران، در رفع مشکلات به ویژه مشکلات معیشتی مردم تلاش کند.

راهبرد ما، راهبرد بیان شده از سوی رهبر معظم انقلاب است

وی با بیان اینکه راهبرد ما در کشور، راهبرد بیان شده از سوی رهبر معظم انقلاب است، افزود: ما رفع تحریم ها را دنبال می کنیم؛ اما مهمتر از رفع تحریم ها، توجه به ظرفیت های داخلی است و برای رفع مشکلات معیشتی مردم کوشش خواهیم کرد و پای کار هستیم.

آیت الله رئیسی راهبرد دشمن را مأیوس کردن مردم و راهبرد نظام را امیدوارکردن آنان دانست و گفت: هر شخصی با قلم، قدم و اقدامش کاری کند که مردم مأیوس و ناامید شوند، در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده و هر شخصی اقدامی در جهت امیدوار نمودن مردم داشته باشد، در راهبرد نظام و رهبری حرکت نموده است.

رییس جمهور اظهار کرد: بنده به عنوان یک طلبه و خدمتگزار، آینده را بسیار درخشان و امیدوارکننده می بینیم و تلاش شبانه روزی خواهیم داشت تا مردم عزیز، احساس عدالت، امنیت، پیشرفت داشته باشند و این مسأله را  مسأله ای شدنی می دانیم.

رییس جمهور در پایان سخنان خود ابراز داشت: متأسفانه مشکلات کاری سبب شد که نتوانم به صورت حضوری در این کنگره بزرگ شرکت کنم و از همه بزرگواران دست اندرکار تقدیر و تشکر دارم.

ارسال نظرات