۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۷۱۰۶۱۸
نمایشگاه ردای سرخ؛

شهیدی که تبریک شهادت خود را پارچه نویسی کرد

شهیدی که تبریک شهادت خود را پارچه نویسی کرد
همزمان با کنگره شهدای روحانیت، نمایشگاه «ردای سرخ» تدارک دیده شده است که در این گزارش به غرفه استان اردبیل پرداخته ایم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نمایشگاه «ردای سرخ» در مصلای قدس قم در خصوص مجاهدت های روحانیون شهید برپا شده است.

همه استان های کشور در این نمایشگاه غرفه داشتند که در این گزارش به غرفه استان اردبیل می پردازیم؛ اولین چیزی که در این غرفه جلب توجه می کند تصاویر نقاشی شده شهدای این استان است که بر روی رو دیوار نصب شده اند.

بر روی تابلوهایی نیز آماری از تعداد شهدا و به همراه تعداد فرزندان آن ها و همچنین تعداد یادواره های برگزار شده نیز نقش بسته بود.

حجت الاسلام مهدی نوروزی روحانی حاضر در غرفه با نشان دادن چند بسته گفت: در این غرفه برای کودکان برنامه نقاشی برگزار می شود و جاسوییچی و پیکسل هایی با تمثال شهدا نیز آماده شده است تا به کودکان هدیه داده شود.

وی با نشان دادن یک قاب شیشه ای بزرگ گفت: یکی از شهدای روحانی اردبیل به نام حجت ایرانی بر روی پارچه ای متنی نوشته که در درون این قاب قرار گرفته است.

از «پسران آقاسید» تا هدیه ای به کودکان

این روحانی بسیجی گفت: تصاویری از حجت الاسلام والمسلمین عاملی امام جمعه اردبیل نیز از حضور در جبهه و جنگ جمع آوری شده و در این غرفه به نمایش گذاشته شده است؛ همچنین مجتهدین و علمایی مانند آیت الله مشکینی که در جبهه حضور داشتند نیز با ارائه تصاویر در غرفه استان اردبیل مورد تکریم قرار گرفتند.

وی با اشاره به کتاب تهیه شده در خصوص فرزندان محدث خلخالی گفت: یکی از علمای اردبیل سه فرزند خود را در راه اسلام فدا کرده است که کتابی در خصوص آن عالم عزیز و فرزندانش با عنوان «پسران آقاسید» جمع آوری و چاپ شده است.

ارسال نظرات