۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۷۱۰۶۶۸

نشست رؤسای جامعة المصطفی و دانشگاه اهل بیت در قم

نشست رؤسای جامعة المصطفی و دانشگاه اهل بیت در قم
رئیس دانشگاه اهل‌بیت(ع) با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی، با حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عباسی در دیدار رئیس دانشگاه اهل بیت(ع) ضمن خیرمقدم به حجت‌الاسلام  جازاری و همراهان وی، خاطرنشان کرد: جامعةالمصطفی بخش بین‌الملل حوزه‌های علمیه به شمار می‌آید که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت و هم‌اکنون از حدود ۱۳۰ ملیت در واحدهای داخل و خارج کشور جامعةالمصطفی تحصیل می‌نمایند که از نظر تنوع ملیتی، در میان مرکز علمی جهان کم‌نظیر به شمار می‌آید.

وی، با اشاره به پیوندهای میان جامعةالمصطفی و دانشگاه اهل‌بیت(علیهم‌السلام)، یادآور شد: جامعةالمصطفی و دانشگاه اهل‌بیت(علیهم السلام)، هر دو در خدمت هدف مشترک قرار دارند و خود را جدا از هم نمی‌پنداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به وجود زمینه‌های بسیار خوب همکاری میان دو مجموعه، اظهار داشت: جامعةالمصطفی از ظرفیت‌های بسیار خوبی در عرصه‌های علمی و بین‌المللی برخوردار است و آمادگی دارد این ظرفیت‌ها را در اختیار بخش‌های مختلف کشور شامل مراکز علمی و دانشگاهی قرار دهد و امیدواریم در این عرصه همکاری‌های بسیار خوبی با دانشگاه اهل‌بیت(علیهم‌السلام) تعریف گردد.

رئیس دانشگاه اهل‌بیت(علیهم‌السلام) نیز در این جلسه، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جامعةالمصطفی و دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، ابراز داشت: جامعةالمصطفی از تجربیات بسیار ارزشمندی در عرصه بین‌الملل برخوردار است که استفاده از این تجربه‌ها برای دانشگاه اهل‌بیت(علیهم‌السلام) بسیار راه‌گشا خواهد بود.

وی، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت‌گرفته در زمینه ارتقای دانشگاه اهل‌بیت(علیهم‌السلام) اذعان داشت: تلاش ما در سال گذشته این بود که در جهت ارتقای کمی دانشگاه گام برداریم، ولی امسال بیشتر کیفی‌سازی برنامه‌های دانشگاه مدنظر قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام جازاری در پایان‌، خواستار همکاری جامعةالمصطفی با دانشگاه اهل‌بیت(ع) در عرصه‌های گوناگون شد و گفت: جامعةالمصطفی از نظر آموزش زبان فارسی، صاحب بهترین روش و کارآمدی فراوان است و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت برای دانشگاه استفاده نماییم. همچنین در زمینه برگزاری رشته‌ها، ارائه بورسیه تحصیلی، تبادل استاد و دانشجو، برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی مشترک و...، می‌توان عرصه‌های همکاری بسیار خوبی طراحی نمود.

شایان ذکر است در این نشست، که با حضور حجج اسلام قنبری و جزایری، معاون ارتباطات و بین‌الملل و معاون آموزش جامعةالمصطفی و شماری از مسئولان دانشگاه اهل‌بیت(علیهم‌السلام) برگزار گردید، دو طرف زمینه‌های مختلف همکاری دو مجموعه را مورد بررسی قرار دادند.

ارسال نظرات