۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۷۱۰۸۹۴

طی 24 ساعت گذشته کشف پیش از هزار تن گالای احتکار شده

طی 24 ساعت گذشته کشف پیش از هزار تن گالای احتکار شده
رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی کل کشور از کشف بیش از هزار تن کالاهای اساسی و معیشت محور احتکاری طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور خبر داد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، سردار غلامرضا رضاییان در تشریح جزئیات این خبر گفت: در راستای اجرای طرح تشدید برخورد با جرایم اقتصادی با اولویت مقابله با قاچاق، احتکار و اخلال در تولید و توزیع کالاهای اساسی و معیشت محور، بازدید و بازرسی از واحدهای صنفی و انبارهای کالاهای اساسی به صورت روزانه در دستورکار ماموران پلیس امنیت اقتصادی در سراسر کشور قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در همین راستا و طی ۲۴ ساعت گذشته ماموران پلیس امنیت اقتصادی با تشکیل ۶۹۸ گروه مشترک بازرسی، در بازدید از هزار و ۱۷۴ مرکز نگهداری و توزیع کالاهای اساسی و معیشت محور ۱۴ مرکز متخلف احتکار کالاهای اساسی را مورد شناسایی قراردادند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فراجا تصریح کرد: کارآگاهان در بازرسی از انبارهای مذکور بیش از هزار تن کالای اساسی و معیشت محور احتکاری از قبیل برنج، گندم و آرد، ماکارونی، قند و شکر، روغن خوراکی، خرما و خشکبار، مرغ و گوشت، انواع رب گوجه، انواع دارو به همراه لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، روغن موتور و ضدیخ، کاغذ، انواع شوینده و ... را کشف و انبارهای مذکور را پلمب کردند.

بر اساس اعلام سایت پلیس، رضاییان با اشاره به اینکه در برآوردهای اولیه از سوی کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده ۶۳۹ میلیارد ریال برآورد شده است، ادامه داد: در این راستا ۶۵ خودرو توقیف و ۱۵۶ تن نیز دستگیر شدند که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز در قالب احتکار کالا یا تهیه و توزیع کالاهای قاچاق توسط افراد سودجو، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود.

ارسال نظرات