۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۷۱۱۰۲۶
مسؤول رصد و ارزیابی شبکه امامت کشور:

حضور میدانی روحانیت همواره بر اساس خلوص نیت و تکلیف است

حضور میدانی روحانیت همواره بر اساس خلوص نیت و تکلیف است
مازندران - حجت الاسلام رضایی، حضور روحانیت در عرصه های مختلف را همراه با خلوص نیت و تنها بر اساس احساس تکلیف و وظیفه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، جلسه توجیهی آموزشی فرآیند رصد و ارزیابی امامان روستا ویژه مدیران ادارات تبلیغات اسلامی شهرهای مازندران برگزار شد.

حجت الاسلام مجتبی رضایی، مسؤول رصد و ارزیابی شبکه امامت کشور در این نشست توجیهی با اشاره به اهمیت طرح رصد فعالیت های امامان روستا گفت: بر اساس سیاست های جدید سازمان تبلیغات اسلامی و با همکاری بنیاد هدایت، فعالیت های روحانیان مستقر در مناطق مختلف کشور مورد رصد و ارزیابی قرار می گیرند.

وی با بیان اهمیت برگزاری این نشست ها افزود: آموزش، توانمند سازی دقیق و نظام مند شدن شبکه امامت از جمله اهداف این نشست در سراسر کشور است.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به این که این آموزش ها و توانمند سازی به صورت کلی و همگانی اتفاق می افتاد، ادامه داد: اما امروز، ضمن ارزیابی میدانی، رصدها و ارزیابی بر اساس نیاز امام ها تعریف می شود و مطابق با نیازها، دوره های آموزشی و توانمندسازی اتمند سازی محقق می شود.

مسؤول رصد و ارزیابی شبکه امامت کشور، فعالیت های مبلغان و روحانیان فعال در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی را نمونه بارزی از میدان داری این قشر عنوان کرد و بیان داشت: امروز با همه هجمه های ناجوانمردانه برخی از معاندین داخلی و سرکرده های آنان علیه روحانیت، اما همچنان طلاب، گروه های جهادی تبلیغی و روحانیت در صحنه های مختلف، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی در کنار مردم خالصانه در حال خدمتگذاری هستند.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به این که حضور روحانیت در عرصه های مختلف همواره با خلوص نیت و تنها بر اساس احساس تکلیف و وظیفه بوده است، خاطرنشان کرد: در طول دهه های اخیر هر جا روحانیت حضوری پررنگ داشت شاهد پیشرفت و اثرگذاری مطلوب در آن بخش بودیم.

وی با بیان این که حضور روحانیت در جامعه از بسیاری آسیب های اجتماعی می کاهد، تصریح کرد: همراهی و مشارکت روحانیت در طرح امامان محله می تواند آثار فرهنگی، دینی و اجتماعی بسیاری در جامعه هدف به همراه داشته باشد.

مسؤول رصد و ارزیابی شبکه امامت کشور با بیان این که تلاش دشمن برای تضعیف جایگاه روحانیت در جامعه شکست خورده است، بیان داشت: علیرغم همه این تلاش ها و دورغ پراکنی ها، امروز شاهد یک پیوند عمیقی میان مردم و روحانیت در جامعه هستیم.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به این که بسیاری از توطئه های دشمنان علیه دین و انقلاب با حضور پررنگ روحانیت شکست خورده است، افزود: امروز نیز این حضور اثرگذار در جامعه می تواند ضمن تقویت بعد انقلابی و دینی جامعه، از بسیاری آسیب های اجتماعی جلوگیری خواهد کرد.

وی با بیان این که روحانیت در طول تاریخ همواره در کنار مردم بوده است و همین امر موجب پیوند مردم با این قشر اثرگذار شده است، تصریح کرد: روحانیت در ادوار مختلف تاریخ ثابت کرده در کنار مردم ایستاده و در جهت خدمت صادقانه به آنها از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

مسؤول رصد و ارزیابی شبکه امامت کشور در بخش دیگری از سخنان خود طرح امامان روستا را طرحی موفق که نیازمند حمایت مسؤولان است، عنوان کرد و خاطرنشان کرد: پیگیری امور و مشکلات مردمی در حوزهای مختلف، حضور مستمر در منطقه تبلیغی، تبیین و ترویج فرهنگ و معارف قرآن و اهل بیت(ع)، تقویت و تعمیق باورهای دینی و همچنین پیگیری رفع دغدغه ها و آسیب های اجتماعی از جمله فعالیت های امامان روستا است که مورد رصد و ارزیابی قرار خواهد گرفت./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات