۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۷۱۱۲۲۱
نماینده ولی فقیه در مازندران:

عملکرد روحانیت باید به افزایش دینداری مردم منجر شود

عملکرد روحانیت باید به افزایش دینداری مردم منجر شود
مازندران - امام جمعه ساری با اشاره به اینکه وظیفه روحانیت افزودن ایمان مردم است، گفت: نباید به گونه ای باشد که مردم با دیدن رفتار و اعمال یک روحانیت ایمانش تضعیف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم تلبس تعدادی از طلاب مدرسه علمیه خلیل شهر با گرامیداشت دهه کرامت، گفت: امروز بزرگترین حوزه علمیه شیعه در جوار حضرت معصومه(س) قرار دارد.

وی با بیان اینکه خداوند خواستار حفظ و تقویت ایمان مردم است، افزود: روحانیت مسؤولیت دارد ایمان مردم را حفظ و تقویت کنند.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه وظیفه امروز روحانیت افزودن ایمان مردم است، گفت: نباید به گونه ای باشد که مردم با دیدن رفتار و اعمال یک روحانیت ایمانش تضعیف شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان اینکه اگر کسی ایمانش به دلیل عملکرد نادرست طلبه ای تضعیف شود ما مسؤول هستیم، تصریح کرد: علمایی بودند که مردم با دیدن چهره آنها بر ایمانشان افزوده می شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران، تواضع، با تقوا، مردم و مخلص بودن را از جمله ویژگی های علمای دین عنوان کرد و افزود: مردم با دیدن رفتار و اعمال چنین عالمی رغبت پیدا می کند که فرزندان خود را نیز به حوزه بفرستند.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت لباس روحانیت، گفت: این لباس همان اندازه که دارای ارزش و احترام است به همان اندازه مسؤولیت آن نیز سنگین است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان اینکه عالم با سواد و دیندار و با تقوا برای جامعه مفید است، افزود: اگر طلبه ای باسواد باشد اما تقوا لازم را نداشته باشد نمی تواند مفید باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت علم آموزی طلاب در کنار کسب تقوا تأکید کرد و گفت: طلاب باید از فرصت های به وجود آمده در جهت رضایت الهی و صاحب اصلی حوزه های علمیه بهره گیرند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه طلاب سربازان حضرت ولیعصر(عج) هستند، تصریح کرد: باید با کسب علم و تقوا رضایت آن حضرت را بدست آوریم./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات