۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۷۱۱۵۶۸

روایت مدیر حوزه های علمیه از دیدار با پاپ + فیلم

روایت مدیر حوزه های علمیه از دیدار با پاپ + فیلم
مدیر حوزه های علمیه در سخنانی به تشریح جزئیات دیدار اخیر خود با پاپ پرداخت و از استقبال وی از این ملاقات خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در ملاقات با پاپ گفت: ملاقات با استقبال خیلی خوب پاپ مواجه شد؛ خیلی با روی بشاش و گشاده از ملاقات استقبال کرد.

وی افزود: آن مسئله ای که من اینجا می توانم بگویم به عنوان نماینده ای و مسئولی در مهمترین قطب های علمی معرفت عالم اسلام و مهمترین قطب فکری جهان تشیع این است که ما، هم برای گفتگو آمادگی داریم برای تشکیل یک جبهه مشترک توحیدی، پایه ریزی کنیم و هم در تحکیم مبانی آن توجه به کارهای علمی و پژوهشی تا رسیدن به سند و منشور هایی که بتوانند دیدگاه‌های ما را تبیین کند و پیروان ما را به وحدت دعوت کند.

مدیر حوزه های علمیه مطرح کرد: اما ایشان دو نکته داشتند که یک نکته ایشان این بود که سلام من را به رهبر انقلاب اسلامی برسانید؛ ما هم مطالبی که ایشان می‌گویند را قبول داریم و همچنین خدمت مراجع و شخصیت‌های دیگری که هستند.

آیت الله اعرافی گفت: ایشان برای من گفتند که من برای ایران به چند دلیل احترام خاصی قائل هستم؛ یکی این است که در ایران تمدنی سابقه دار و تاریخی می بینم و یک نوع فرهیختگی را حس می کنم که از قدیم نیز در ایران این عظمت و فرهیختگی را مشاهده می کردم و برای آن اهمیت و احترام قائل بودم.

وی ادامه داد: نکته دیگر اینکه امروز در ایران یک حکومت و نظام دینی برقرار است و من برای نظام دینی ارزش قائل هستم؛ چرا که اصل اینکه یک نظامی بر اساس نگاه دینی استوار باشد این برای ما خیلی قابل احترام است و این هیچ جای دیگر عالم نیست.

تعداد بازدید : 4
ارسال نظرات