۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۷۱۱۹۲۱
آیت‌الله‌ شبیری زنجانی:

جایگاه علمی امام رضا مغفول مانده است

جایگاه علمی امام رضا مغفول مانده است
حضرت آیت الله شبیری زنجانی با بیان اینکه جایگاه علمی امام رضا(ع) مغفول مانده است، گفت: مناظرات و مطالب عمیقی که توسط آن حضرت مطرح شده، باید در جامعه علمی تبیین شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله شبیری زنجانی به مناسبت میلاد مبارک حضرت رضا(ع) در سخنانی گفت: حضرات ائمه(ع) همگی باب‌الحوائج هستند و همواره عنایات ایشان شامل حال شیعیان و محبین ایشان شده است ولی در بین ائمه(ع)، حضرت امام رضا(ع) و حضرت ولی عصر(عج) در این مورد از جایگاه ویژه‌ای برخور دارند و «ملاذ الأنام» هستند.

این مرجع تقلید افزود: کرامات حضرت از مسلمات است و در همه زمانها مردم زیادی از ساحت مقدس آن حضرت، حاجت گرفته‌اند.

حضرت آیت الله شبیری زنجانی بیان کرد: وجود حرم شریف امام هشتم(ع) در ایران یک نعمت الهی است که باید قدر آن را دانست. امیدواریم خداوند به برکت وجود آستان قدسی آن حضرت در خاک این کشور، مشکلات مردم ما را برطرف کند.

وی اظهار کرد: یکی از ابعاد مهم زندگی آن حضرت که مغفول مانده، جایگاه علمی ایشان است، این مناظرات و مطالب عمیقی که توسط آن حضرت در مجالس و موقعیت های مختلف مطرح شده، باید به درستی در جامعه علمی تبیین شود.

حضرت آیت الله شبیری زنجانی گفت: رأفت و رفتار کریمانه آن حضرت نیز از جمله مواردی است که باید به آن پرداخته شود. جامعه امروز ما به شناخت این الگوهای رفتاری برای زندگی بهتر و سعادتمندانه نیاز دارد.

ارسال نظرات