۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۷۱۲۲۰۵
حجت‌الاسلام عادل:

مبلغان دینی در حال جهاد فی سبیل‌الله هستند

مبلغان دینی در حال جهاد فی سبیل‌الله هستند
معاون سازمان اوقاف گفت: روحانیون در حال جهاد فی سبیل‌الله بوده و نه تنها خود درگیر مشکلات اقتصادی هستند، خانواده‌هایشان نیز در این مسائل شریکند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل در آیین تجلیل از همسران سرگروه‌ها و معاونین تبلیغی اعزام مبلغ سازمان اوقاف که در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد اظهار کرد: یکی از امتیازات حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و لقب خاصی که ایشان دارند، «عالم آل محمد(ص)» است؛ البته در مورد حضرت علی(ع) نیز از زبان پیامبر اکرم(ص) روایت شده که فرمودند من شهر علمم و علی درب آن است، در مورد امام باقر(ع) نیز به ایشان لقب شکافنده علوم را داده‌اند.

وی افزود: همه ائمه اطهار(ع) در واقع خزانه‌دار گنجینه علم و دانش و امور معنوی بوده‌اند و این امر بر صفحه دل آنها نشسته بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در روایت است که هر وقت ائمه اطهار(ع) اراده می‌کردند که علمی را داشته باشند، آن دانش به آنها عطا می‌شد گفت: البته در جایی هم بوده که اراده الهی بر داشتن علمی تعلق نمی‌گرفته یا خودشان نمی‌خواستند به آن دانش ورود کنند.

وی ادامه داد: در روایات اسلامی آمده که وقتی حضرت مهدی(عج) ظهور کنند، از همه علم و دانش موجود در جهان استفاده خواهند کرد.

حجت الاسلام عادل با بیان اینکه با همه این احوال، امام رضا(ع) را عالم آل محمد(ص) توصیف کرده‌اند گفت: از امام کاظم(ع) نقل شده که فرموده‌اند پدرم حضرت صادق(ع) گفتند عالم آل محمد از صلب تو خواهد بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: در زمان امام رضا(ع)، جلسات و مباحثات علمی رواج یافت که از آن جمله می‌توان به جلسات حکومتی مأمون اشاره کرد که با هدف مغلوب کردن ایشان صورت می‌گرفت ولی به پیروزی حضرت می‌انجامید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه افتخار شاگردی امام صادق(ع) نصیب روحانیون دینی شده است گفت: خداوند ما را لایق دانسته که لباس سربازی اهل بیت(ع) را بر تن کنیم و از آنجا که هر نعمتی، تکالیفی نیز به همراه دارد و تکلیف این امر بسیار سنگین است، باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشیم به خصوص در شرایطی که در آن واقع شده‌ایم، زمانی که دشمن با همه ابزار و امکانات برای تضعیف اعتقادات مسلمانان وارد میدان شده است.

حجت الاسلام عادل با اشاره به دو نوع مختلف جنگ سخت و نرم عنوان کرد: در نوع دوم، خون از دماغ کسی نمی‌آید ولی اعتقادات مردم به خصوص جوانان هدف گرفته می‌شود.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: شایعه، شبهه‌پراکنی، تهمت و دروغ، همچنین کوچک‌ کردن نقاط قوت و بزرگ‌ کردن نقاط ضعف، ابزارهای جنگ نرم هستند که دشمنان از آنها استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه به عنوان یک طلبه و کسی که خطر جنگ نرم دشمنان را احساس می‌کند باید وارد میدان شویم و از جان مایه بگذاریم گفت: در این بین پرداختن به کار تبلیغ دین، امر خطیری است که روحانیون آن را انتخاب می‌کنند و در شرایطی که دشواری‌های فراوانی هم وجود دارد، در این مسیر ثابت قدم مانده‌اند.

حجت الاسلام عادل خطاب به همسران مبلغان روحانی خاطرنشان کرد: بدانید که روحانیون، جهاد فی سبیل‌الله می‌کنند و البته نه تنها خود درگیر سختی‌ها و مشکلات اقتصادی هستند، خانواده‌هایشان نیز در این مسائل شریکند.

ارسال نظرات