۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۷۱۲۶۲۲
نماینده ولی فقیه در لرستان:

از ظرفیت حوزه علمیه در عرصه معرفت افزایی استفاده شود

از ظرفیت حوزه علمیه در عرصه معرفت افزایی استفاده شود
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران برنامه‌ریزی تحول‌زا برای آینده داشته باشند، گفت: از ظرفیت حوزه علمیه در عرصه معرفت افزایی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، در دیدار مدیر و معاونین حوزه‌ علمیه خواهران لرستان گفت: حوزه‌های علمیه خواهران از یک نهال به درختی تنومند تبدیل شدند و در این راستا افراد زیادی تلاش کردند.

نماینده ولی فقیه در لرستان بر ضرورت رسیدگی به مشکلات حوزه علمیه تاکید کرد و افزود: مشکلات و کاستی‌های حوزه‌های علمیه خواهران به شکل جزئیاتی ارسال شود.

وی خاطرنشان کرد: در رتبه بندی حوزه های علمیه خواهران جایگاه استان مشخص شود و در راستای ایجاد رقابت علمی درست بین طلبه‌ها اقدام شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بر لزوم حمایت از نخبگان مدارس علمیه خواهران تاکید کرد و گفت: نخبگانی که ظرفیتی برای رشد علمی دارند تقویت شود.

وی با تأکید بر ضرورت تشکیل دوره‌های معرف افزایی در مدارس حوزه‌های علمیه خواهران لرستان بیان کرد: برای برگزاری دوره‌های معرفت افزایی در سطح استان از ظرفیت علما و روحانیت استان نیز استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه باید حوزه‌ علمیه خواهران لرستان نقشه راه و برنامه‌ریزی تحول‌زا برای آینده داشته باشند، گفت: رعایت اخلاق اداری در تعامل با همکاران و طلاب مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بر لزوم ارتباط حوزه علمیه خواهران لرستان با مدارس علمیه موفق تأکید کرد و گفت: مدارس موفق در زمینه‌های مختلف رشد کمی و کیفی بیشتری داشته، لذا تعامل با این مدارس مورد توجه قرار گیرد.

نقش خواهران طلبه باید در تعظیم شعائر الهی تقویت شود

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه نقش خواهران طلبه باید در تعظیم شعائر الهی به ویژه در ایامی که ویژه بانوان است تقویت شود، گفت: در مناسبت‌های ولادت فاطمه زهرا(س)، ایام فاطمیه، روز پرستار ولادت حضرت معصومه(س) در عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر شاهد نقش پررنگ خواهران طلبه باشیم.

وی بر ضرورت تقویت کارگاه های علمی برای طلاب تاکید کرد و بیان داشت: این کارگاه ها در تقویت بنیه تبلیغی طلاب می‌تواند موثر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تاکید کرد: همکاری با سازمان‌هایی که کارهای تحقیقاتی در حوزه‌های فرهنگی و دینی انجام می‌دهند باید توسط معاون پژوهشی حوزه علمیه خواهران تقویت شود./۹۴۵۱/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات