۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۷۱۲۶۶۰

حمله عربستان به یمن حمله به میراث فرهنگی این کشور بوده است

حمله عربستان به یمن حمله به میراث فرهنگی این کشور بوده است
از زمان اعلام جنگ علیه یمن، ائتلاف سعودی عمداً بناهای فرهنگی را که حافظ میراث میراث فرهنگی این کشور هستند، هدف قرار داده است و در تازه ترین نتایج تجاوز سعودی ها به یمن، خبر رسیده که یک اثر باستانی یمن برای فروش در حراجی در آلمان عرضه شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایرنا، با گذشت هفت سال از جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن، امروز آثار باستانی و موزه‌های یمن به دلیل جنایات ائتلاف سعودی شاهد نابودی هستند، زیرا در معرض اقدامات تخریبی، غارت، دزدی و قاچاق به خارج از کشور قرار گرفته‌اند.

به گزارش المیادین، چند روز پیش، «علی المقری» نویسنده جهانی یمن در یک پست فیسبوکی فاش کرد که «یکی از حراج‌خانه‌های آلمان، قصد دارد ماه آینده میلادی یک آثار باستانی متعلق به ملت یمن را در یک حراجی به مناقصه بگذارد».

المقری در ادامه با بیان اینکه یک عتیقه از یک زن زیبای شبانی متعلق به قرن سوم پیش از میلاد در تاریخ ۱۲ ژوئیه در آلمان از طریق شرکت Gorny & Mosch Giessener Münzhandlung Gmb به حراج گذاشته می شود، از علاقه‌مندان به تاریخ یمن خواست تا برای ورود به محل حراج قطعه تاریخی زیبا عجله کنند.

به گفته این داستان‌نویس معروف یمن، «این اولین بار نیست و آخرین بار هم نخواهد بود که آثار باستانی یمنی در حراجی‌های اروپا که از یمن قاچاق می‌شود، به نمایش گذاشته می‌شود».

وی گفت که نهادهای مسئول پیگیری منابع قاچاق و سرقت آثار باستانی باید پاسخگوی این سرقت فرهنگی یمن باشند.

ارسال نظرات