۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۷۱۲۷۴۹

«یک قاسم و دو کربلا» راهی بازار نشر شد

«یک قاسم و دو کربلا» راهی بازار نشر شد
کتاب «یک قاسم و دو کربلا» نوشته مجید سانکهن اولین کتاب مستند داستانی از فرماندهی حاج قاسم سلیمانی در دو عملیات کربلای ۴ و ۵ راهی بازار نشر شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب «یک قاسم دو کربلا» اولین کتاب مستند داستانی از فرماندهی حاج قاسم سلیمانی در دو عملیات کربلای ۴ و ۵ به قلم مجید سانکهن و روایت نادر نوروز شاد توسط انتشارات روایت فتح منتشر شده‌است.

این‌کتاب، با اینکه اولین کتاب مستند داستانی است که بر اساس دفاتر راوی و نوارهای مرکز اسناد دفاع مقدس و روایت راوی از فرماندهی حاج قاسم سلیمانی در دو عملیات کربلای ۴و ۵ تألیف شده است؛ اما به هیچ وجه بنای خاطره‌گویی ندارد و در یک مثلث روایی و اسنادی ۱) راوی فرمانده ۲) دفترچه راوی و ۳) نوار تألیف شده است‌.

سعی نویسنده در تألیف این کتاب بر این بوده که زمختی روایت‌های پنهان در اسناد جنگ را با دراماتیزه و داستانی کردن آنها برای مخاطب قابل درک و استفاده کند و خواننده را با حاج قاسم در التهابات و حوادث تلخ و شیرین دو عملیات کربلای ۴ و ۵ همراه سازد.

مجید سانکهن، نویسنده این کتاب درخصوص اتمسفر شکل گیری این کتاب می‌گوید: «وقتی حرف به حرف این کتاب را می‌نوشتم تمام تلاشم این بود که بتوانم برای اولین بار با خوانش داستانی از اسناد تحقیقی جنگ (نوار و دفترچه راوی) خوانندگان جوان را با یک فرمانده خاص (حاج قاسم سلیمانی) و یک راوی فرمانده جوان و پر ایده و انرژی (آقای نادر نوروز شاد) آشنا کنم.»

این کتاب از دو بخش «از من» و «از تو» تشکیل شده است. فصل‌های «از من» قصه‌های جذاب زندگی نادر نوروز شاد و فصل‌های «از تو» قصه‌های حاج‌قاسم از نگاه آقانادر نوروز شاد است.

در برشی از متن کتاب می‌خوانیم:

«حاج قاسم در ادامه گفت:

در لشگر ما مسئله خط و خط بازی اصلاً نیست همه یک دست هستند…من به هیچ جناحی اجازه نداده‌ام که این‌ها در لشگر رشد کنند…چه حق چه ناحق… سریع قلع و قمع شده اند… ما در طی این شش سال، سابقه نداشته که تمرد از فرماندهی و خط و خط بازی در لشگر داشته باشیم.»

کتاب «یک قاسم و دو کربلا» دومین کتاب از مجموعه «راویان» در ۱۱۰۰ نسخه با قیمت ۹۰ هزار تومان منتشر شده است.

ارسال نظرات