۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۷۱۲۹۲۳
آیت الله نوری همدانی در دیدار رئیس سازمان برنامه و بودجه:

مسئولان معضل فقر، بیکاری و گرانی را حل کنند

مسئولان معضل فقر، بیکاری و گرانی را حل کنند
حضرت آیت الله نوری همدانی از وظایف مسؤولین را در کنار مردم بودن دانست و تصریح کرد: مسؤولین باید در میان مردم باشند و به حرف مردم و درددل آن‌ها گوش دهند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار سید مسعود میرکاظمی معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، خدمت رسانی به مردم را توفیق الهی توصیف کرد و گفت: یکی از عنایات خاص خداوند متعال به مسئولین و دست‌اندرکاران نظام توفیق خدمت به مردم و تلاش برای رفع مشکلات و بر طرف نمودن کمبودهای آنان می باشد و بر اساس فرهنگ اسلامی بهترین عبادات خدمت رسانی به مردم است.

وی در ادامه سیره امیرمؤمنان را بهترین الگو برای مسئولین دانست و خاطر نشان کرد: امیرمومنان در عهد نامه خود به مالک اشتر می نویسد: که ای مالک! بدان ستون دین و سپر در برابر دشمن همین مردم هستند، بنابراین رفع مشکلات و کمبودهای مردم باید سرلوحه کار مسئولین باشد. باید توجه داشت هر کجا فقر، جهل و ظلم باشد عدالت نیست برای اجرای عدالت در سرتاسر کشور باید همه ابزارها به کار گرفته شود همه آحاد جامعه حتی آن کسی که در دورترین نقطه سیستان و بلوچستان زندگی می کند بر گردن شما حق دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی امر به معروف و نهی از منکر مسئولین را یکی از ظرفیت های مهم در رشد و تعالی جامعه اسلامی دانست و افزود: باید به حرف دلسوزان و متخصصان متعهد گوش داد و اگر جایی خطا و اشتباهی رخ می‌دهد همه ما مسئول هستیم آن را بیان کنیم و باید آن اشتباه بر طرف شود.

این مرجع تقلید یکی از وظایف مسئولین را در کنار مردم بودن دانست و تصریح کرد: دست اندرکاران و مسؤولین باید در میان مردم باشند و به حرف مردم و درددل آنها گوش دهند مردم مشکلات شان را برای ما می نویسند به ما می گویند و ما هم حرف مردم را به شما می گویم باید مشکل فقر و بیکاری و گرانی برطرف شود.

وی صداقت در گفتار و حسن نیت را یکی از عوامل مهم در رفع مشکلات بیان کرد و افزود: باید توجه داشت که زندگی مردم باید مطابق شان آنان اداره شود اگر مسئولان با صداقت و حسن نیت کمبودها و نارسایی ها را با مردم بیان کنند، مردم شریف ایران که در تمام صحنه یار و یاور نظام مقدس اسلامی بوده اند با جان و دل در کنار شما می ایستند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه گفت: ما باید این نظام را نگه داریم و راه نگهداشتن این نظام که ثمره خون شهیدان و مجاهدت های امام راحل است با خدمت به مردم حفظ خواهد شد همه باید تلاش کنیم مردم نسبت به آیند امیدوار باشند و آینده این کشور ان شاءالله روز به روز روشن تر و محکم تر خواهد بود.

این مرجع تقلید در ادامه بیان کرد: مسؤولین باید علاقمند و دلسوز مردم باشند و در تراز فقیرترین مردم زندگی کنند تا از مشکلات معیشت و گرانی آنها با خبر باشند و در جهت اصلاح بازار و سختی معیشت تلاش کنند. نباید هیچ گونه گرانی و نارضایتی برای مردم وجود داشته باشد.

وی در پایان ضمن دعای خیر برای مسئولین و توفیق روزافزون دلسوزان نظام فرمودند: امیدواریم با همت و تلاش مسئولان دلسوز نظام و توفیق پروردگار اقدامات موثری در رفع کمبود ها و بر طرف نمودن گرانی صورت گیرد و مسئولان دلسوز و خدمت گزار بدانند خدمت به مردم بهترین عبادات و مهم ترین مسئولیت شما است.

ارسال نظرات