۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۷۱۲۹۷۳
از سوی معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق مطرح شد؛

معرفی ۱۶ شرکت خلاق به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معرفی ۱۶ شرکت خلاق به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
حجت الاسلام محمدصادق گفت: ما در یکسال گذشته ۱۶ شرکت خلاق را برای اعتباربخشی به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی کرده ایم.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق دفتر تبلیغات اسلامی گفت: ما در یکسال گذشته ۱۶ شرکت خلاق را برای اعتباربخشی به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی کرده ایم.

حجت الاسلام محمدجواد محمدصادق معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق در نشست خبری با موضوع «توسعه خانه های خلاق و نوآوری و شرکت های خلاق و دانش بنیان» که در سالن کنفرانس دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: در نقشه جامع علمی کشور فناوری های فرهنگی در بخش اول فناوری های دسته اول آن ذکر شده است؛ اما باید دید در زمینه این فناوری ها پا به پای سایر فناوری ها پیشرفت داشته ایم؟

وی افزود: یکی از اتفاقاتی که در این راستا افتاده است راه اندازی خانه خلاق و نوآوری اشراق با حمایت دفتر تبلیغات اسلامی و مجوز رسمی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می باشد؛ این خانه خلاق کار خود را در یک سال و نیم گذشته آغاز کرده و در این مدت برای گسترش فعالیت صنایع خلاق در چهار رکن مختلف اقداماتی داشته است.

حجت الاسلام محمدصادق خاطرنشان کرد: اولین گام خانه خلاق و نوآوری اشراق ادبیات سازی ایده پردازی بین طلاب علوم دینی و دانشجویان علوم انسانی بوده است؛ در این زمینه و در یکسال گذشته ۱۱ رویداد ملی ایده پردازی «کاریزنگار» از سوی خانه خلاق و نوآوری اشراق در حوزه های سبک زندگی و خانواده، محصولات قرآنی، محصولات مهدوی و حوزه های مرتبط با فرهنگ و صنایع خلاق برگزار شده است. بالغ بر ۱۰۰۰ نفر در این رویدادها شرکت کرده اند و به افراد برگزیده آن ها جوایزی اهدا شد.

وی مدرسه فناوری فانوس که اپلیکیشن آن در کافه بازار قابل دانلود است را ابزاری برای توانمندسازی افراد ایده پرداز دانست و گفت: این مدرسه با بیش از ۱۰۰۰ کاربر فعال به آموزش مباحث مختلف مرتبط با کارآفرینی و صنایع خلاق و دانش بنیان در قالب های مختلف ویدیویی، صوتی و متنی پرداخته است.

معاون آموزش و توسعه فناوری خانه خلاق و نوآوری اشراق گفت: شتاب دهنده «سه دال» سومین رکن خانه خلاق و نوآوری اشراق است که میزبانی تیم-ایده ها را بر عهده داشته است؛ این شتاب دهنده تاکنون حدود ۷۵ تیم از بین ۳۰۰ ایده که از مناطق مختلف کشور در سایت خانه خلاق و نوآوری اشراق ثبت نام کرده بودند مورد داوری قرار داده و در رکن چهارم که «چارسوق» نام دارد آن ها را از تیم ایده به شرکت خلاق تبدیل نمود.

وی تصریح کرد: ما در یکسال گذشته ۱۶ شرکت خلاق را برای اعتباربخشی به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی کرده ایم.

حجت الاسلام محمدصادق با اشاره به بازار فرهنگی و شبکه ملی فناوران فرهنگی افزود: این بخش ها زیرمجموعه «چارسوق» هستند؛ در ماه های آینده دو رویداد بزرگ تحت عناوین «ایوان نوآوری» و «تقاطع نوآوری» را خواهیم داشت.

وی بیان داشت: رویداد تقاطع نوآوری که در مرداد امسال و در اصفهان رقم می خورد؛ جذب مشتریان سازمانی برای شرکت های خلاق و تیم هایی که در حال فعالیت در فناوری های فرهنگی هستند، از اهداف این رویداد می باشد.

معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق در پایان گفت: خانه خلاق و نوآوری اشراق امروز به عنوان یکی از موفق ترین خانه های خلاق و نوآوری صنایع خلاق در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شناخته شده است؛ امیدواریم با حمایت هایی که صورت می گیرد این خانه خلاق بتواند کار خود را در عرصه های مختلف گسترش دهد و تیم ایده های بیشتری را جذب کرده، آموزش دهد و به شرکت خلاق تبدیل کند.

ارسال نظرات