۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۷۱۳۰۹۷
استاد حوزه و دانشگاه:

عمل به آموزه های قرآنی زمینه سازی برای ظهور است

عمل به آموزه های قرآنی زمینه سازی برای ظهور است
مازندران - استاد حوزه و دانشگاه به اهمیت تدبر در قرآن اشاره کرد و گفت: با تدبر در آیات قرآن و عمل به فرامین و آموزه های آن می توانیم خود را برای ظهور آماده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام حمیدرضا پورفلاحی، استاد حوزه و دانشگاه امروز در نشست مجازی با طلاب مدرسه علمیه خواهران امام حسین(ع) چالوس با موضوع واکاوی اوصاف جوانان عصر غیبت با تکیه بر آیات سوره مبارکه حدید با اشاره به سیاق آیات 25 تا 29 این سوره مبتنی بر برپایی عدل گفت: هدف از بعثت پیامبران و نزول کتب آسمانی، برپایی قسط و عدل از سوی خود مردم بود.

وی افزود: خداوند در آیات 26 و 27 سوره حدید، به تاریخچه ای از جریان برپایی عدل در امت های گذشته می پردازد و در زمان حضرت نوح(ع) مردم برای ایجاد عدل همراهی نکردند که همین امر سبب نزول عذاب برای از میان بردن کفر شد.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: خداوند رأفت و رحمت در قلب های جوانان بنی اسرائیل برای همراهی پیامبرشان قرار می دهد، اما آنان با پیش گرفتن رهبانیت نتوانستند پیامبر خویش را همراهی کنند و مصداق جمله کثیرٌ منهم فاسقون شدند.

حجت الاسلام پور فلاحی با تأکید بر جوان بودن یاران حضرت حجت(ع) تصریح کرد: مهم ترین خصوصیت جوانان عصر ظهور، عدم تعلق و دلبستگی به دنیا است که در سوره حدید نیز بر این مطلب تأکید شده است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در این سوره دستور می دهد که ایمان قلبی خویش را با انفاق به اثبات و تجلی برسانید، چرا که انفاق می تواند نثار مال، آبرو و جان باشد.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: از دیگر خصوصیات این جوانان، در پی زیبایی بودن است که تجلی کامل آن را می توان در عدل یافت و رأفت قلبی و انسان دوستی سومین خصلت آنان است.

حجت الاسلام پور فلاحی با اشاره به اینکه سوره مبارک حدید به خشوع و پذیرش قلبی انسان ها اشاره می کند و می فرماید، آیا زمان آن فرا نرسیده است که قلبتان نسبت به ذکر قرآن خشوع یابد، تصریح کرد: امام حسن و امام حسین(ع) نمونه بارز دو جوان پرورش یافته در مکتب پیامبر(ص) هستند.

وی در ادامه سخنان خود به اهمیت تدبر در قرآن اشاره کرد و خاطرنشان کرد: با تدبر در آیات قرآن و عمل به فرامین و آموزه های آن می توانیم خود را برای ظهور آماده کنیم./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات