۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۷۱۳۱۰۴
آیت الله حیدری در گفت‌وگو با رسا:

مبارزه با فساد و مفسدین وظیفه ذاتی قوه قضاییه است

مبارزه با فساد و مفسدین وظیفه ذاتی قوه قضاییه است
نماینده خبرگان مبارزه با فساد و مفسدین را وظیفه ذاتی قوه قضاییه دانست و گفت: رسالت اصلی قوه قضاییه ایجاد عدالت در مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است.

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه، به بررسی عملکرد دستگاه قضایی در ادوار مختلف پرداخت، گفت: قوه قضاییه یکی از ارکان مهم نظام اسلامی ایران است و در طول 44 سال انقلاب سیر تحولی مناسبی داشته است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: با توجه به انحطاط دستگاه قضایی قبل از انقلاب، تحول عظیمی در قوه قضاییه بعد از انقلاب به ریاست آیت الله شهید بهشتی ایجاد شد، هرچند دوران ریاست ایشان بسیار کوتاه بود اما بستری برای سیر تحول و پیشرفت در ادوار بعدی قوه قضاییه شد.

وی با بیان اینکه تحول در قوه قضاییه به معنای کاستی در قوه قضاییه نیست، گفت: تحول و رشد در هر دوره قوه قضاییه متفاوت بوده، در برخی دوره ها شتاب و سیر تحولی بیشتر و در برخی دوره ها کندتر بوده اما در مجموع سیر رشد، پیشرفت و تحول در قوه قضاییه مشهود است.

آیت الله حیدری مبارزه با فساد و مفسدین را وظیفه ذاتی قوه قضاییه دانست و تصریح کرد: رسالت اصلی قوه قضاییه ایجاد عدالت در زمینه مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است، در حالی که مفسدین مانع بزرگی برای رسیدن بدین هدف بزرگ هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در طول این مدت کارهای مناسبی در مبارزه با فساد و مفسدین در عرصه مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به وجود آمده، اما بدین معنا نیست که ریشه فساد از جامعه ریشه کن شده باشد بلکه باید این مبارزه با فساد و مفسدین در قوه قضاییه ادامه دار باشد که تا به هدف نهایی در این زمینه دست پیدا کنیم.

آیت الله حیدری خواستار برخورد جدی قوه قضاییه در حادثه متروپل آبادان شد و گفت: قوه قضاییه مراحل تحقیقاتی و بازرسی همه جانبه ای برای عوامل ایجاد حادثه متروپل انجام داده و افرادی به عنوان مقصر اصلی این حادثه دستگیر شدند اما هنوز نتیجه ملموسی حاصل نشده است.

ارسال نظرات