۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۷۱۳۱۱۴
آیت‌الله سعیدی:

اختلاس‌ها و ناهنجاری‌ها بخاطر عدم باور به معاد است

اختلاس‌ها و ناهنجاری‌ها بخاطر عدم باور به معاد است
آیت الله سعیدی گفت: باید باور کنیم که روزی نتیجه اعمال خود را خواهیم دید اما خیلی‌ها این باور را ندارند و اختلاس‌ها و ناهنجاری‌ها به خاطر عدم باور به معاد است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار اعضای کانون مداحان استان یزد که پیش از ظهر امروز در سالن امام خامنه ای حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: امام رضا(ع) در روایتی به احیای امر اهل‌بیت(ع) تأکید فرمودند و در بیان علت آن فرمودند اگر کلام زیبای ما را به مردم بگویید مردم از آن تبعیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه عبودیت خدا امری قراردادی و برنامه ریزی شده از طرف خداوند است که باید از مسیر پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) اتفاق بیفتد، افزود: باید احیای امر اهل بیت(ع) در چارچوب عبودیت خدا بگنجد و وقتی چنین شد و مردم به معارف کلام اهل بیت(ع) آگاهی پیدا کردند نتیجه اش متابعت است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه همه انبیا و اولیاء خدا هدفشان این بود که بندگان خدا را با خدا گره بزنند، افزود: در این دنیا دو صدا وجود دارد که یکی صدای رحمان و دیگری صدای شیطان است؛ انبیا و اولیا آمدند تا مردم که خدا به آنها اختیار و حق انتخاب داده است از صدای رحمانی تبعیت کنند و دنبال صدای شیطانی نروند.

وی با بیان اینکه شنیدن کلام اهل بیت(ع) از راه‌های گوناگونی امکان پذیر است و یکی از این راه ها مداحی در شادی و عزای اهل‌بیت(س) است، افزود: مراد از شنیدن کلام اهل بیت(س) با گوش نیست زیرا بسیاری از افراد کلام شخص پیامبر را با گوش‌های خود شنیدند ولی بعد از ایشان هیچ اثری در وجودشان نداشت.

آیت الله سعیدی با تأکید بر اینکه گوش دادن به کلام اهل بیت(ع) باید با باور و اعتقاد باشد تا در وجود انسان جان بگیرد، ادامه داد: باید باور کنیم که روزی هست که نتیجه اعمال خود را خواهیم دید ولی خیلی ها این باور را ندارند و این اختلاس‌ها و ناهنجاری ها به خاطر عدم باور به معاد است.

وی با اشاره به انتشار سرود سلام فرمانده تا خارج از مرزهای جمهوری اسلامی با کمترین هزینه گفت: برای انتشار کلام اهل بیت(ع) دنبال هزینه، پول و امکانات نباید بود بلکه اگر اخلاص در کارهای ما باشد خدا آن را گسترش می‌دهد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت علت اکرام و احترام حضرت معصومه(س) در ایران و شهر مقدس قم را باور به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) دانست و گفت: اینکه مردم زمان پیامبر (ص) و امام حسین(ع) به حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) بی احترامی کردند به خاطر عدم باورشان به کلام ولی خدا و معاد بود.

وی خاطرنشان کرد: ما در برابر کلام اهل بیت (ع) دو وظیفه داریم که اول باید خودمان کلام اهل بیت (ع) را بشنویم، بفهمیم، اعتقاد پیدا کنیم و پایش بایستیم و وظیفه دوم اینکه این کلام نورانی را به مردم دیگر برسانیم و تنها در این صورت است که مردم تبعیت می کنند و امر اهل بیت(ع) احیا می شود.

ارسال نظرات