۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۷۱۳۲۱۴

تقلب جو بایدن برای جلوگیری از گاف های خود

رئیس‌جمهور آمریکا در نشستی با مدیران صنعتی تصادفاً برگه دستورالعمل حضور در جلسه که حاوی نکاتی توسط مدیران کاخ سفید برای جلوگیری از گافهای وی بود را لو داد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جو بایدن پنجشنبه (۲۴ ژوئن) سهواً یک برگه تقلب با جزئیات خنده‌دار را که توسط کارکنانش تهیه شده بود پشت و رو در دست گرفت که باعث لو رفتن آن شد. در این یادداشت به رئیس‌جمهور آمریکا بدیهی‌ترین مسائل مثل نشست سرجای خود و محدود کردن سخنانش دیکته شده بود. 

به گزارش نشریه آمریکایی «نیویورک پست»، وقتی که بایدن در جلسه‌ای با مدیران صنعت انرژی بادی حضور یافت، یک عکاس عکسی از این یادداشت گرفت. در این دستورالعمل‌ آماده شده برای بایدن به وی گفته شده بود که وارد اتاق روزولت شود و به شرکت‌کنندگان سلام کند و سپس روی صندلی خود بنشیند. در مرحله بعدی به او گفته شده بود که پس از ورود خبرنگاران، «نظرات مختصری بدهید (۲ دقیقه)».

طبق این یادداشت، در آخر هم رئیس‌جمهور سالخورده آمریکا باید هنگام خروج خبرنگاران از رئیس فدراسیون کار و کنگره سازمان‌های صنعتی آمریکا (AFL–CIO) سوالی می‌پرسید و سپس از شرکت‌کنندگان تشکر کرده و آنجا را ترک می‌کرد. 

این اولین بار نیست که استفاده بایدن از یادداشت‌های کارکنان و برگه‌های تقلب در رویدادها خبرساز شده و او را به سوژه فضای مجازی تبدیل می‌کند.

بنابر گزارش‌ها، بایدن با کارکنانی که تلاش می‌کنند او را کنترل کنند، برخورد بدی داشته تا حدی که آن‌ها اظهارات عمومی غیرمنتظره‌ وی را بدون بررسی با او نقض می‌کنند؛ مسئله‌ای که باعث شده که بایدن به کارکنانش یادآوری کند چه کسی رئیس‌جمهور است. 

شبکه «ان‌بی‌سی» ماه مه گزارش داد او به مشاورانش گفته که کارزار به اصطلاح پاکسازی، او را تضعیف می‌کند و بدتر این که در راستای اظهارات جمهوری‌خواهان است که معتقدند او توانایی هدایت آمریکا را ندارد. جمهوری‌خواهان رئیس‌جمهور ۷۹ ساله را متهم به زوال ذهنی می‌کنند. دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا پیش از انتخابات ۲۰۲۰ توانایی شناختی بایدن را زیر سوال برده بود. 

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات