۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۷۱۳۲۵۷

تسریع در اجرای قانون بودجه 1401 مبنی بر توسعه اتوگاز در سبد حمل و نقل عمومی

تسریع در اجرای قانون بودجه 1401 مبنی بر توسعه اتوگاز در سبد حمل و نقل عمومی
38 نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار تسریع در اجرای قانون بودجه 1401 مبنی بر توسعه اتوگاز در سبد حمل و نقل عمومی در شهرهای نزدیک به پالایشگاه‌ها شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، 38 نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار تسریع در اجرای قانون بودجه 1401 مبنی بر توسعه اتوگاز در سبد حمل و نقل عمومی در شهرهای نزدیک به پالایشگاه‌ها شدند.

در نامه نمایندگان عنوان شده است: همانگونه که استحضار دارید بند ح تبصره 1 قانون بودجه ۱۴۰۰، دولت را مکلف به ساماندهی قیمت و نحوه توزیع گازمایع برای خانوار و خودرو در کشور کرده بود که متاسفانه دولت قبل نسبت به اجرای قانون اهتمام نداشت و در ابتدای دولت جنابعالی نیز به دلایل مختلف (که اینجا مجال بیان نیست)، فرصت تصویب آیین‌نامه اجرایی بند قانونی مذکور در هیئت وزیران تا پایان سال ۱۴۰۰ از دست رفت.

در قانون بودجه ۱۴۰۱ و در جدول تبصره ۱۴ شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران مکلف شده است با اعتبار ۲۰ هزار میلیارد ریال نسبت به احداث جایگاه‌های عرضه گاز مایع و استانداردسازی خودروهای در حال استفاده و متقاضی بیش از یک و نیم میلیون خودرو در کشور اقدام نماید.

استفاده از گازمایع در سبد سوخت حمل و نقل کشور با استفاده از تولیدات پالایشگاه‌های نفتی کشور دارای مزایای اقتصادی و اجتماعی زیادی است که از جمله مهمترین آن کاهش آلودگی هوا در شهرهای دارای پالایشگاه (تهران، تبریز، شیراز، اصفهان، اراک، بندرعباس، کرمانشاه و آبادان) به ویژه کلان شهرها خواهد بود.

فلذا از جنابعالی درخواست می‌شود به وزیر نفت دستور دهید نسبت به تسریع اجرای این حکم قانونی در شهرهای فوق الذکر به ویژه در حمل و نقل عمومی آنها با همکاری وزارت کشور (شهرداری‌ها) اقدام نماید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات