۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۷۱۳۲۷۵
در دفتر نماینده ولی فقیه در کرمانشاه برگزار شد؛

نشست کمیته ادیان و مذاهب اجلاس پیرغلامان حسینی

نشست کمیته ادیان و مذاهب اجلاس پیرغلامان حسینی
کرمانشاه ـ نشست کمیته ادیان و مذاهب نوزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی(ع) در دفتر نماینده ولی فقیه در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، اولین جلسه کمیته ادیان و مذاهب اجلاس موصوف امروز در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و با حضور اعضا برگزار شد.

علیرضا شهرستانی، رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در کرمانشاه و مسئول کمیته ادیان و مذاهب اجلاس پیر غلامان حسینی در این نشست با بیان اهمیت معرفی چهره عاشورایی استان کرمانشاه گفت: از آنجائی که امام حسین(ع) مظهر وحدت است، برگزاری این اجلاس، بهترین فرصت برای معرفی ظرفیت های عظیم علمی و انسانی استان کرمانشاه با توجه به تعدد مذاهب در این استان می باشد.

وی افزود: با توجه به ارادت دیرینه اهل سنت، اهل حق و جامعه کلیمیان به خاندان عصمت و طهارت(ع)، برگزاری این اجلاس فرصت مغتنمی است تا ارادت دیرینه عاشقان امام حسین(ع) از دیگر ادیان و مذاهب غیر از شیعه، در این محفل بین المللی متجلی شود.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام ضیغمیان، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کرمانشاه گفت: باید آثار مرتبط با امام حسین(ع) که توسط اندیشمندان اهل سنت، اهل حق و سایر ادیان نوشته شده جمع آوری و معرفی شوند.

حجت الاسلام یوسف احمدی، مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه نیز در این جلسه در سخنانی بیان داشت: این فرصت را باید مغتنم بشماریم، زیرا برکات ساری و جاری زیادی دارد، استان کرمانشاه تقریبی ترین استان کشور است، زیرا در کنار هم زندگی می کنیم و دوم این که حول محور اهل بیت(ع) توانسته ایم گرد هم آییم، لذا باید از این فرصت استفاده کنیم و وحدت واقعی خود را نشان دهیم و شیوه های عزاداری بین ادیان و مذاهب را معرفی کنیم، زیرا این سنت فقط مخصوص شیعه نیست.

در ادامه فرزاد افضلی، نماینده مردم اهل حق استان کرمانشاه بیان داشت: باید اجلاس پیرغلامان حسینی را به فال نیک گرفته و لطف الهی بدانیم تا بتوانیم وحدت بزرگ خود را حول محور امام حسین(ع) نشان دهیم. جامعه اهل حق بیش از هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد است، که این از ارادت همیشگی این عزیزان به ساحت اهل بیت (ع) دارد.

همچنین صالحی، نویسنده و پژوهشگر اهل سنت استان کرمانشاه گفت: متأسفانه همه در خصوص اهل بیت(ع) کوتاهی کرده ایم؛ ارادت دیرینه اهل سنت از دیر باز به ائمه اطهار(ع) در آثار ارزشمند باقی مانده بسیار قابل توجه است.

عباس سروری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه دیگر عضو این کمیته نیز در ادامه بیان داشت: برای حضور فعال در اجلاس باید اول بیانیه مشترک ادیان و مذاهب استان را صادر کنیم، دوم موضوع رسانه ای هم مورد توجه باشد، زیرا معرفی عاشقان اهل بیت(ع) از دیگر ادیان و مذاهب، غیر از شیعه، از طریق رسانه اعم از صدا و سیما و فضای مجازی می تواند ظرفیت عظیم انسانی استان را بین افکار عمومی و میهمانان متجلی کند.

غلامرضا حیدری، نویسنده و پژوهشگر و فعال رسانه نیز اظهار داشت: بسیاری از محققان معتقدند عزاداری حضرت سید الشهدا(ع) از قصر شیرین، کرمانشاه و دینور به دیگر نقاط ایران رسیده است، متأسفانه سهم استان کرمانشاه در تجلی شعر عاشورایی کم رنگ است، هر چند ما آثار بزرگ و فاخری داریم و حتی در دوره قاجار استان کرمانشاه در زمینه شعر والایی جایگاه رفیعی داشته است.

وی افزود: کارهای بسیار زیادی در کرمانشاه انجام شده اما این آثار خوب معرفی نشده است، در حوزه عاشورایی کرمانشاه خیلی حرف برای گفتن دارد.

در ادامه این جلسه، قهرمانی، نماینده کلیمیان استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه از معدود استان هایی هست که ادیان مختلف در کنار هم زندگی می کنند، اتحاد بین ادیان باعث ناامیدی دشمن شده است، باید این وحدت استمرار پیدا کند.

حجت الاسلام میرعباس سالمیان، نماینده مرکز اسلامی استان کرمانشاه دیگر عضو این کمیته نیز در سخنانی بیان داشت: اهل سنت محب واقعی اهل بیت علیهم السلام هستند، در قرون اولیه کتاب های متعددی پیرامون عظمت اهل بیت(ع) توسط اهل سنت نوشته شده است.

در ادامه حجت الاسلام صادق ایرانی، مدیر حوزه علمیه کرمانشاه نیز خاطرنشان ساخت: جوهره ادیان به یک نکته بر می گردد، که نقطه مشترک همه ادیان است و آن توحید است.

وی گفت: این فرصت یک موقعیت تاریخی برای استان کرمانشاه می باشد که همدلی و اشتراکات فرهنگی و مذهبی خود را به نمایش بگذاریم. ضمن این که باید نمایشگاهی وزین در کنار این اجلاسیه بر پا شود.

حجت الاسلام یرانی در پایان خواستار سخنرانی حداقل یک نفر از ادیان و مذاهب استان در اجلاس شد.

حجت‌الاسلام محمد صالحی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه نیز ابراز کرد: خوشبختانه همدلی بین ادیان و مذاهب در خصوص بقاع متبرکه وجود دارد، مثبت ترین نقطه برجسته استان کرمانشاه وحدت ادیان و مذاهب است.

گفتنی است که نوزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی(ع) از ۴تا ۶ مرداد ماه سال جاری در استان کرمانشاه برگزار می شود./1400/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی از قم
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸
سلام بر محرم سلام بر ابا عبدالله الحسین
1
0