۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۷۱۳۳۷۳
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشان:

بیش از ۱۳ هزار نفر عضو کتابخانه‌های کاشان هستند

بیش از ۱۳ هزار نفر عضو کتابخانه‌های کاشان هستند
اصفهان – واسعی با اشاره به ۳۳۰ هزار نسخه کتاب در ۱۶ باب کتابخانه عمومی کاشان، گفت: در مجموع ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفرعضو کتابخانه‌های کاشان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، زینب سادات واسعی پیش از ظهر امروز در دومین نشست انجمن کتابخانه‌های شهرستان کاشان، گفت: در حال حاضر ۱۶ باب کتابخانه تحت پوشش اداره نهاد کتابخانه‌های عمومی کاشان است.

به گفته وی یک باب کتابخانه در منطقه لتحر کاشان با ۹۰۰ متر مربع زیر بنا در سه طبقه با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

واسعی با اشاره به بهبود وضعیت کرونایی و افزایش مراجعه کنندگان به کتابخانه‌های کاشان از ثبت نام یکهزار و ۴۴۷ نفر و تمدید ثبت نام ۹۸۵ نفر در سه ماهه نخست امسال خبرداد و افزود: با بهبود شرایط کرونایی بالغ بر ۲ هزار و ۴۰۰ نفر به عضویت کتابخانه‌های عمومی کاشان درآمدند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشان با اشاره به اینکه ۳۱ نفر کتابدار در کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشان فعالیت دارند، گفت: در مجموع ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشان هستند.

به گفته وی اهتمام ویژه به فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان در دستور کار قرار گرفته است و طی این مدت ۹۶ برنامه در کتابخانه‌های عمومی کاشان برگزار شده است.

واسعی بیشترین مخاطب کتابخانه‌های عمومی کاشان را کودک و نوجوان دانست و افزود: برنامه‌های مناسبتی، کارگاه‌ها و نشست‌های کتابخوانی از جمله برنامه‌های شاخص کتابخانه‌های عمومی کاشان است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه نهج البلاغه خوانی در روز نهج البلاغه در شهرستان کاشان، افزود: در این مسابقه ۳ هزار و ۳۷۰ نفر شرکت کردند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشان از اجرای برنامه‌های متنوع تابستانی اوقات فراغت در کتابخانه‌های عمومی کاشان خبرداد و اظهار داشت: کارگاه‌های آموزشی در قالب آموزش داستان نویسی، فن بیان، شعرگویی، قصه گویی و کلاس‌های فرهنگی در قالب نشست با نویسنده کتاب، شاهنامه خوانی و کتاب خوانی در کتابخانه‌های عمومی کاشان برگزار می‌شود.

واسعی همچنین از برگزاری برنامه‌های مشترک مناسبتی در ایام ۱۵ خرداد، رحلت امام خمینی(ره) دهه کرامت، روز قلم، روز ادبیات کودک و نوجوان و عید غدیر به صورت ویژه و بر اساس سلایق مردم در تمامی کتابخانه‌های کاشان خبر داد.

وی یادآور شد: کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» در حوزه کودک و نوجوان پر امانت‌ترین کتاب در کتابخانه‌های عمومی کاشان است و در رده بزرگسالان  نیز کتاب «سلام برابراهیم» است.

به گفته وی علاقمندی گروه سنی پسران نوجوان به مجلات ماشین، هوا و فضا و هواپیما نیازمند برنامه ریزی دقیقی است.

لازم به ذکر است، ۳۳۰ هزار نسخه کتاب در ۱۶ کتابخانه عمومی شهرستان کاشان در دسترس دوست داران و علاقمندان به کتاب و مطالعه قرار دارد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات