۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۷۱۳۳۹۱
مدیرکل دفتر همکاری های تبلیغی حوزه علمیه قم تشریح کرد؛

گزارشی از روند فعالیت های طرح «امین» / موفقیت تبلیغی طلاب در این طرح

گزارشی از روند فعالیت های طرح «امین» / موفقیت تبلیغی طلاب در این طرح
حجت الاسلام مردانپور با اشاره به موفقیت تبلیغی طلاب در طرح امین گفت: مهر ۱۴۰۱ آمار مبلغان این طرح به ۲۰ هزار نفر می‌رسد.

حجت الاسلام حسین مردانپور مدیرکل دفتر همکاری های تبلیغی حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به ارائه گزارشی از روند فعالیت های «طرح امین» پرداخت و با اشاره همکاری موفق حوزه علمیه و آموزش و پرورش در اجرای برنامه های مذهبی و فرهنگی، گفت: طرح امین حدود 15 سال پیش با محوریت اجرای فعالیت های فرهنگی و مذهبی در مدارس آغاز به کار کرده است.

وی به ویژگی های ماندگاری طرح امین نسبت به سایر طرح های فرهنگی حوزه علمیه اشاره کرد و افزود: «طرح امین» شیوه تربیتی مدونی دارد که بر اساس نیازهای اعقادی، اخلاق و رفتاری دانش آموزان تدوین شده است.

مدیرکل دفتر همکاری های تبلیغی حوزه علمیه قم با بیان اینکه طرح امین از مبانی دینی الگوبرداری شده است، عنوان کرد: طرح امین از آنجا که براساس مبانی دینی سرفصل های آموزشی مبلغین خود را تدوین می کند خروجی خوبی نیز از خود به نمایش گذاشته است و اگر در آموزش و پرورش از سال های قبل از انقلاب تا به حال جستجو کنید چنین طرحی را نخواهید یافت.

حجت الاسلام مردانپور طلاب جوان توانمند را مجری برنامه های طرح امین در مدارس برشمرد و ابراز کرد: این طلاب از فیلترهای مختلفی از جمله مصاحبه های روانشناسی، علمی، مهارتی مورد سنجش قرار می گیرند و سپس در دوره های تبلیغ مدارس امین شرکت خواهند کرد.

وی توامندی و خوش فکری را از شاخصه ها و ویژگی های اساسی مبلغان طرح امین برشمرد و عنوان کرد: طرح امین نظارت برخط و مستقیم بر مبلغین مدارس دارد و نقاط قوت و ضعف آنها توسط ناظرین این مجموعه رصد و احصاء می شود.

مدیرکل دفتر همکاری های تبلیغی حوزه علمیه قم به روحیه جهادی مبلغان طرح امین اشاره و اظهار کرد: بخش عمده ای از مبلغان تا سال گذشته مبلغی را دریافت نمی کردند؛ حضور 6 هزار مبلغ جهادی از ویژگی های طرح امین است.

حجت الاسلام مردانپور هجمه دشمن را نشانه موفقیت یک عمل فرهنگی دانست و تصریح کرد: تعداد متعددی از شبکه های معاند علیه مدارس امین و سبک و سیاق این فعالیت فرهنگی و مذهبی جبهه گرفته اند که خود نشان از موفقیت مبلغان طرح امین می باشد.

وی با بیان اینکه طرح امین در اقصی نقاط کشور اجرا می شود، اذعان کرد: ما در سراسر کشور مبلغ طرح امین داریم که به فضل الهی در سال جدید به 20هزار مبلغ امین خواهیم رسید.

مدیرکل دفتر همکاری های تبلیغی حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به استقبال چشم گیر طلاب از تبلیغ در طرح امین خاطرنشان کرد: امروز 10 هزار و 500 مبلغ طرح امین در مدارس مشغول به فعالیت های دینی فرهنگی هستند و مهر 1401 آمار مبلغان به 20 هزار نفر می رسد.

ارسال نظرات