۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۷۱۳۴۶۰
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مطرح کرد؛

کرمانشاه، میزبان برگزاری مرحله مقدماتی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآنی

کرمانشاه، میزبان برگزاری مرحله مقدماتی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآنی
کرمانشاه ـ مجیدی مهر گفت: استان کرمانشاه میزبان برگزاری مرحله مقدماتی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآنی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حمید مجیدی مهر امروز در نشست خبری که به مناسبت برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در سالن جلسات اداره کل اوقاف استان کرمانشاه برگزار شد،اظهار داشت: با ارزیابی های دقیق و مستمر به عمل آمده، استان کرمانشاه در بین تمام استان‌های کشور در سال ۱۴۰۰ رتبه نخست را در فعالیت های قرآنی کسب کرد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: استان کرمانشاه میزبان برگزاری مرحله مقدماتی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآنی خواهد بود این در حالی است که بسیاری از شرکت ها و موسسات آمادگی میزبانی این مسابقات را داشتند.

وی خاطر نشان کرد: این امر به خاطر موفقیت عملکردی و مدیریتی این استان محقق شده و سرنوشت برترین حافظان و قاریان به این استان سپرده می شود.

مجیدی مهر بیان داشت: این رویداد بزرگ قرآنی به صورت زنده و مستقیم از شبکه های مختلف پوشش داده می شود تا پیام قرآن به سراسر جهان منعکس شود.

وی افزود: در بخش مقدماتی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بیش از ۵۰۰ نفر از برترین های قرآنی کشور در کرمانشاه مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

مجیدی مهر گفت: در مرحله نهایی مسابقات در بخش های قرائت، ترتیل، حفظ کل و پنج جزء در استان خوزستان با هم رقابت خواهند کرد و برگزیدگان این دوره از مسابقات به سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن راه خواهند یافت.

وی خاطر نشان کرد: رویداد بزرگ معارفی آذرماه و مسابقات بین المللی در قم برگزار می شود، نگاه قرآنی در استان کرمانشاه قابل توجه است که این موضوع شایسته تقدیر است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار داشت: سازمان به دنبال ایجاد روش های نوین برای مسابقات است و هدف اصلی برگزاری مسابقات قرآنی فراهم کردن بستری برای انس گرفتن بیشتر جامعه با قرآن کریم است و همواره تلاش می شود تا جامعه را به تدبر در قرآن کریم تشویق و ترغیب کنیم.

وی گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم تاکید دارند به دنبال این هستیم که جلسات قرآن خانگی را توسعه دهیم و در این راستا هم اقدامات زیادی در سازمان اوقاف در دست اجرا قرار دارد./1400/

ارسال نظرات