۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۷۱۳۴۹۴
نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد؛

لزوم برگزاری باشکوه جشن‌های دهه امامت و ولایت

لزوم برگزاری باشکوه جشن‌های دهه امامت و ولایت
مازندران - امام جمعه ساری با تأکید بر این که تبلیغ غدیر باید با تجدید بیعت با ولایت همراه باشد، گفت: تجدید بیعت با ولایت در ایام غدیر، ادامه راه انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه ستاد غدیر استان با بیان این که باید قدر سرمایه های معنوی که بی زحمت به دست ما رسیده را بدانیم، گفت: نباید از این سرمایه ارزشمند و بی نظیر معنوی غافل شویم.

وی بر ضرورت هر چه با شکوه تر برگزار شدن برنامه های ایام دهه امامت و ولایت در استان تأکید کرد و افزود: باید جشن ها و برنامه های سنتی که در ادوار مختلف برگزار شده را دنبال کنیم، چون ما در همین جشن ها، مساجد و برنامه ها با موضوع غدیر آشنا شدیم.

امام جمعه ساری با تأکید بر این که مساجد و جشن های سنتی خود یک کلاس درس است، تصریح کرد: فرهنگ شیعه از همین طریق نسل به نسل به ما رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که باید در کنار برنامه های سنتی، از شیوه های جدید نیز برای ترویج و تبلیغ فرهنگ غدیر در جامعه بهره گیریم، خاطرنشان کرد: بهره گیری از شیوه های جدید موجب ایجاد جاذبه بیشتری در برنامه ها می شود و که به نوبه خود موجب گرایش نوجوانان و جوانان به این سمت خواهد شد.

وی بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت هنر در جهت ترویج فرهنگ غدیر در جامعه تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت فضای مجازی نیز به منظور تولید محتوا و گسترش فرهنگ غدیر و ولایت بهره گرفت.

امام جمعه ساری با تأکید براین که غدیر باید همچون عاشورا گرامی بداریم و پررنگ برگزار کنیم، تصریح کرد: در کنار جشن های سنتی در مساجد و حسینیه ها، باید یک برنامه و جشن بزرگ در هر شهرستانی پیرامون بزرگداشت ایام غدیر و ولایت برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت تبیین گری درست به همراه خطبه خانی غدیر در هر شهرستان تأکید کرد و گفت: اصناف، بازار، هیأت های مذهبی و ادارات نیز باید در تزیین محیط سهیم باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تبلیغ پیامبر در روز عید غدیر با بیعت همراه بوده است، افزود: امروز نیز وظیفه ما در کنار تبلیغ این سنت و فرهنگ ارزشمند بیعت با ولایت است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با تأکید براین که هر سال باید روایت گری در خصوص مسأله غدیر و ولایت داشته باشیم، گفت: تجدید بیعت و تبلیغ مهم است و باید یک مراسم جشن و تبلیغ به صورت نمادین و تجدید با مقام ولایت داشتیم.

امام جمعه ساری با بیان این که این تجدید بیعت با ولایت موجب ناراحتی و عصبانیت استکبار جهانی خواهد بود، افزود: تجدید بیعت با ولایت در ایام دهه امامت و غدیر، ادامه راه انقلاب است./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات