۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۷۱۳۵۲۰
آیت الله خاتمی:

رسالت علما روشنگری و جهاد تبیین است

رسالت علما روشنگری و جهاد تبیین است
عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه رسالت علما روشنگری و جهاد تبیین است، گفت: انقلاب با جهاد تبیین پیروز شد و با جهاد تبیین انقلاب خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، آیت الله سید احمد خاتمی، شامگاه دوشنبه در دیدار نماینده ولی فقیه در لرستان و طلاب استان گفت: لرستان مفاخر ارزشمندی همچون شخصیت مرحوم روح الله کمالوند، برادران رحیمی، مرحوم قاضی خرم آبادی و دیگر بزرگانی همچون مرحوم حجت الاسلام میانجی داشته است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه آیت الله نیازی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، از مفاخر استان و سرمایه‌های حوزه علمیه قم هستند، افزود: لرستان مفاخر ارزشمندی داشته و پیشینه مردم این استان در مبارزه با رضا خان و پسر رضا خان بسیار درخشنده است.

وی به جایگاه عالمان دینی و توطئه‌های دشمن در رابطه با مردم و روحانیت اشاره کرد و عنوان داشت: علما امین خدا و پیامبر هستند، همان نقشی که انبیا داشتند، علما باید داشته باشند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه ارزش قلم علما از خون شهدا بالاتر است، چون این قلم شهید ساز است افزود: قلم امام، قلمی شهید ساز بود، شهیدانی که به صحنه آمدند، انقلاب را به پیروزی رساندند، آن قلم این تولید را داشته است.

وی تصریح کرد: عالمان دین شمعی به دست دارند که به مردم راه را نشان می‌دهند، عالم چراغ فروزان خدا در زمین است، عالمان شیعه مرزبان هستند، این را در دوران دفاع مقدس نشان دادند، چهار هزار و ۵۰۰ شهید روحانی داریم، شهیدانی داشتیم که ابتدای انقلاب به شهادت رسیدند و در جبهه جهاد تبیین مرزبان بودند.

آیت الله خاتمی از علما به عنوان سخنگویان دین یاد کرد و بیان داشت: از رسالت‌های مهم انبیا جهاد تبیین است و جهاد تبیین به معنای روشنگری و افشاگری است، انقلاب ما با جهاد تبیین پیروز شد، علما وارد صحنه شدند، در منبر علیه رژیم طاغوت افشاگری کردند، مردم بیدار شدند، به صحنه آمدند و یکپارچه گفتند «مرگ بر شاه» و شاه سرنگون شد.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه انقلاب با روشنگری پیروز شد بیان داشت: امام یک روز سراغ جنگ مسلحانه نرفت، منطق امام این بود؛ مردم وارد صحنه شوند می‌توانند شاه را سرنگون کنند و این تجربه نشان داد که روشنگری نقش اساسی دارد./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات