۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۷۱۳۵۲۱
آیت الله کعبی مطرح کرد؛

شهید بهشتی، مدیر تربیت نیروی انسانی/ ایران با میدان داری مقاومت قدرتی جهانی است

شهید بهشتی، مدیر تربیت نیروی انسانی/ ایران با میدان داری مقاومت قدرتی جهانی است
نماینده مجلس خبرگان با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی در جهان گفت: انقلاب اسلامی رو به جلو حرکت می‌کند و در این چهار دهه به اندازه چندین قرن پیش رفته است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جمع طلاب دوره تابستانی دانش و بصیرت افزایی که در مدرسه معصومیه برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب تمدنی است، گفت: انقلاب اسلامی با چهار دهه از عمر خود توانسته است تبدیل به یکی از قدرت های برتر جهان شود.

وی با اشاره به اینکه دو قدرت در جهان بیشتر نداریم، افزود: یک قدرت ناشی از تمدن غربی به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم بین الملل است و قدرت دوم قدرت انقلاب اسلامی با محوریت جمهوری اسلامی و با میدان داری مقاومت در منطقه است.

آیت الله کعبی با تاکید براینکه مسیر جهاد تمدنی ملت ایران قوی تر و آمریکا و صهیونیسم ضعیف تر شده است، ادامه داد: انقلاب اسلامی رو به جلو حرکت می کند و در این 4 دهه به اندازه چندین قرن پیش رفته است اما تمدن غرب روبه افول در حال حرکت است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه آیت الله بهشتی یکی از شهدای سرآمد روحانیت در تاریخ معاصر و تاریخ انقلاب اسلامی بود، اظهار کرد: بهشتی اسلام شناسی جامع بود و شرط اول اسلام شناسی اجتهاد است البته اجتهاد شرط لازم اما کافی نیست و شهید بهشتی نه تنها شرط لازم را کسب کرده بود بلکه صفاتی مکمل و بالاتر از اجتهاد داشت.

بهشتی؛ مجتهد در تراز مکتب اهل بیت

وی شهید بهشتی را مجتهد در تراز مکتب اهل بیت، جهان دیده، زمان شناس و بصیر عنوان کرد و ادامه داد: اگر کسی مجتهد نباشد و درباره اسلام اظهار نظر کند و برداشت های خود از اسلام بگوید باید به دنبال افتراء و برداشت های غلط و قرائت های انحرافی بگردیم.

آیت الله کعبی تقوا و بصیرت را از دیگر ویژگی های شهید بهشتی برشمرد و اظهار کرد: بهشتی مدیر ارشد تربیت نیروی انسانی بود، نیرو شناس قوی و به دنبال نیروسازی برای نظام اسلامی بود و نیازهای زمان را می شناخت و برای حل مسائل زمان تلاش می کرد.

استاد حوزه علمیه با اذعان به اینکه شهید مطهری اهل تالیف و نظریه پردازی بود، تصریح کرد: بهشتی اسلام شناس گوشه نشین اهل تالیف نبود بلکه تالیفات او میدانی و براساس حل و فصل مشکلات و پاسخ به شبهات جامعه بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری شهید بهشتی را معمار قوه قضاییه نوین جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی و شکل گیری نهادهای عالی نظام جمهوری اسلامی نقش ویژه و ممتازی را داشت و در فعالیت های خود از مهارت ویژه ای برخوردار بود.

تفکر و سیره شهید بهشتی در حوزه زنده است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شهید بهشتی را نسبت به آینده حوزه دغدغه مند عنوان کرد و افزود: شهید عزیز استاد بهشتی نسبت به آینده اسلام و حوزه آینده نگری خوبی داشت اما جریان نفوذ اجازه نداد جسم این مرد بزرگ الهی برای ما بماند اما تفکر و سیره او برای ما و انقلاب به یادگار مانده است.

آیت الله کعبی با تاکید بر اینکه جریان منافقین از داعش هم وحشی تر بودند، تصریح کرد: آنها شکنجه های قرون وسطایی انجام می دادند و انسان های بیگناه را در آتش می سوزاندند و امروز نیز با سران شیطانی آمریکا و اسرائیل هم پیمان شده اند.

خودسازی، دانش و بصیرت افزایی، سه وظیفه اصلی طلاب

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری دانش افزایی و خودسازی معنوی را وظیفه اصلی طلاب برشمرد و اظهار کرد: به هیچ قیمتی مسیر دانش افزایی، خودسازی و بصیرت افزایی نباید معطل بماند و طلاب باید در صحنه بمانند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اعتماد به خدا و ارتباط با خدای جهان آفرین تنها راه نجات است، بیان کرد: تحت هر شرایطی مسیر روحانیت را کند نکنید و انگیزه و عزم و اراده خود را برای ادامه راه روز به روز قوی تر کنید.

وی طلاب را به جدیت در تحصیل تشویق و از جوانان خوش استعداد برای تحصیل در حوزه دعوت کرد و اذعان داشت: مسیر انقلاب و عصر ظهور به گونه ای است که به روحانی زبان شناس، خوش فکر و خوش استعداد نیاز داریم همچنین باتوجه به نسبت مساجد به تعداد روحانیت و نیروی انقلابی برای مدیریت نظام به تربیت طلاب کافی نیاز می باشد لذا جوانان به سمت حوزه علمیه بیایند و با همه سختی ها با اخلاص و بدون تعطیلی درس بخوانند.

ارسال نظرات