۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۱
کد خبر: ۷۱۳۶۰۷

موافقت روسیه با قانون واردات از کشور ثالث برای دور زدن تحریم‌های غرب

موافقت روسیه با قانون واردات از کشور ثالث برای دور زدن تحریم‌های غرب
رئیس جمهور روسیه روز گذشته قانون واردات از کشور ثالث را برای دور زدن تحریم‌های غرب علیه این کشور امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه قانونی را امضا کرد که اجازه واردات کالا و قطعات از طریق کشورهای ثالث را می‌دهد.

این قانون اجازه واردات از طریق کشورهای ثالث را می‌دهد تا تحریم‌های غرب را که واردات کالاها و محصولات را ممنوع می‌کند، دور بزند.

در صورتی که واردات بدون رضایت صاحبان حقوق مالکیت معنوی انجام شود، این قانون واردکنندگان در روسیه را از مسئولیت کیفری و اداری معاف می‌کند.

روز گذشته سندی در این خصوص برای اطلاع‌رسانی حقوقی در پرتال رسمی منتشر و از تاریخ انتشار (۲۸ ژوئن ۲۰۲۲) لازم‌الاجرا شد.

هدف این قانون پاسخگویی به تقاضا در بازار روسیه برای قطعات و کالاهای کمیاب و اصلی است که واردات آنها به روسیه تحت تحریم های غرب اعمال شده علیه مسکو ممنوع شده است.

با مکانیزم واردات موازی، یعنی واردات از طریق کشورهای ثالث، می توان تقاضای محصولاتی را که واردات آنها به روسیه ممنوع شده است، برآورده کرد.

به دنبال آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین، آمریکا و اروپا بلافاصله تحریم‌های خود را علیه اقتصاد روسیه اجرا کردند آنها بانک‌های روسی و خرید انرژی (نفت و گاز) از روسیه را تحریم کردند.

با وجود اینکه غربی‌ها انتظار داشتند تحریم‌ها علیه روسیه تورم عمیق و طولانی مدت را برای این کشور رقم بزند، اما با گذشت چهار ماه تورم در روسیه به پایان و در کشورهای تحریم کننده در حال رکوردشکنی است.

انتهای پیام/ ت 4ش

ارسال نظرات