۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۷۱۳۶۲۳

حضور مدیران حوزه های علمیه اهل سنت در مدرسه علمیه امام خمینی

حضور مدیران حوزه های علمیه اهل سنت در مدرسه علمیه امام خمینی
ائمه جمعه و مدیران حوزه های علمیه اهل سنت سیستان و بلوچستان در حوزه علمیه امام خمینی(ره) حضور یافته و با برخی از مدیران حوزه های علمیه تهران دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، ارتباط میان بزرگان شیعه و اهل سنت بسیار ارزشمند است و در کشور عزیز ایران بزرگان تمام ادیان و مذاهب بر حفظ اتحاد و انسجام بیش از پیش تاکید دارند لکن آنچه بیشترین تاثیرگذاری را می تواند داشته باشد ارتباط نزدیک بدنه شیعیان و اهل سنت در کشور است.

در همین راستا حوزه علمیه امام خمینی(ره) شعبه 2 تهران، قریب به هفتاد نفر از منتخبین ائمه جمعه و مدیران حوزه های علمیه اهل سنت را برای سفر به تهران و بازدید از این حوزه دعوت کرده است تا با جمع شدن در کنار همدیگر، با مدیران برخی حوزه های علمیه تهران دیدار و به تبادل نظر و گفت‌وگو بپردازند.

بازدید مدیران حوزه های علمیه اهل سنت با برخی از مدیران حوزه های علمیه تهران

در این بازدید مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) به توضیح برخی از برنامه های علمی، اخلاقی و تربیتی این حوزه پرداخت.

در خلال این دیدار علمیت طلبه های نوجوان محک زدن زده شد که از جذاب ترین بخش های این دیدار به شمار می رود.

در این مراسم تعداد ده نفر از ائمه جمعه و مدیران حوزه های علمیه اهل سنت و همچنین تعداد ده نفر از مدیران حوزه های علمیه شیعی تهران به نوبت و به اختصار به ایراد بیانات خود پرداختند.

بازدید مدیران حوزه های علمیه اهل سنت با برخی از مدیران حوزه های علمیه تهران

محورهای اصلی مطالب بیان شده در این مراسم عبارت بود از ضرورت اتحاد و همدلی بیش از پیش فرق و مذاهب اسلامی، ضرورت نگاه کلان به تمدن اسلامی و پرهیز از پرداختن به موضوعات تفرقه‌انگیز، ضرورت دشمن شناسی بیش از پیش و جلوگیری از نفوذ استکبار در بدنه اهل سنت و تشیع، لزوم مرزبندی میان مسلمانان فریقین با شیعیان انگلیسی و اهل سنت آمریکایی.

همچنین لزوم همفکری و همکاری در جهت تقویت گرایش های دینی و مقابله با فساد و فحشا و بی بند و باری، لزوم تداوم این گونه نشست های صمیمی میان بدنه اهل سنت و تشیع، لزوم ترویج اصل دگر پذیری در جهت تداوم صلح و آرامش در جامعه، توصیه به تقویت بار محتوایی این گونه نشست‌ها و هدفمند تر برگزار شدن این گردهمایی در جهت تولید فکر و اندیشه و راهکار.

بازدید مدیران حوزه های علمیه اهل سنت با برخی از مدیران حوزه های علمیه تهران

بی تردید برگزاری هرچه بیشتر این گونه نشست ها زمینه ساز هم افزایی بیش از پیش جامعه اسلامی و پیشگیری از آسیبهای ناشی از توطئه دشمنان اسلام خواهد بود.

گفتنی است، پیش از شروع این مراسم، میهمانان به بازدید از محیط حوزه، محیط کتابخانه، کلاس ها و حجره های طلاب علوم دینی پرداختند.

ارسال نظرات