۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۷۱۳۶۴۴
حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری در گفت‌وگو با رسا:

سران قوا برای ساماندهی فضای مجازی تدبیر و اقدام عاجلانه کنند

سران قوا برای ساماندهی فضای مجازی تدبیر و اقدام عاجلانه کنند
نماینده مجلس خبرگان حاکمیت و فرماندهی فضای مجازی را در دست دشمنان دانست و خواستار تدبیر و اقدام عاجلانه از سوی سران قوا برای ساماندهی فضای مجازی شد.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهدشبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر وظیفه مسؤولان به ویژه قوه قضاییه در سامان دهی فضای مجازی و برخورد با مخلان امنیت روانی مردم در این فضا، گفت: باید مسؤولان در مجلس شورای اسلامی، دولت و قوه قضاییه نسبت به دستورات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره فضای مجازی که خواست بسیاری از مردم متدین و دلسوزان نظام اسلامی است، دغدغه جدی داشته باشند.

وی خواستار تدبیر و اقدام عاجلانه در ساماندهی فضای مجازی کشور از سوی سران قوا شد و تصریح کرد: از جناب رییس جمهور، رییس مجلس شورای اسلامی و رییس قوه قضاییه این انتظار را داریم که خواسته بر حق رهبر معظم انقلاب و دلسوزان انقلاب مبنی بر ساماندهی فضای مجاز را محقق کنند تا اینکه فضای مجازی کشور رها شده و به حال خود نباشد.

چرا طرح صیانت از دستور کار مجلس خارج شد؟

نماینده مجلس خبرگان رهبری بر لزوم ساماندهی منطقی فضای مجازی تأکید کرد و افزود: در مجلس شورای اسلامی طرح صیانت از فضای مجازی، آماده و تدوین شد اما به دلایل نامعلومی این طرح از دستور کار مجلس خارج شد و سؤال جدی از مسؤولان فرهنگی کشور، نمایندگان مجلس و کمیسیون فرهنگی این است که چرا این طرح کنار گذاشته شد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری ابراز داشت: ساماندهی فضای مجازی به معنای بستن و محدودسازی فضای مجازی و عدم امکان استفاده مردم از آن نیست، بلکه بدین معناست که جلوی شبهات علیه اعتقادات و نشر مطالب خلاف اخلاق در این فضا گرفته شود و همچنین با عاملان انتشار این مطالب برخورد قانونی صورت گیرد و ابزار سوء استفاده دشمنان نظام از فضای مجازی گرفته شود.

ساماندهی فضای مجازی به معنای بستن و محدودسازی نیست

وی با بیان اینکه حاکمیت و فرماندهی فضای مجازی در دست دشمنان است، افزود: دشمنان گاهی مطالبی مطابق واقعیت، گاهی دروغ پردازی و گاهی نیز دروغ آمیخته با حقیقت را نشر می دهند تا افکار عمومی را به انحراف بکشانند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بر لزوم هوشیاری مردم در استفاده از فضای مجازی تأکید کرد و گفت: مردم بدانند مطالبی که در فضای مجازی منتشر می شود الزاما مطابق با واقع نیست، بلکه هر سخن و پستی که از سوی مجاری غیر رسمی منتشر می شود باید مردم در حقیقت و واقعیت آن تردید داشته باشند.

ارسال نظرات