۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۷۱۳۶۵۸
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان:

نسبت به ضد ارزش ها و منکرات بی تفاوت نباشیم

نسبت به ضد ارزش ها و منکرات بی تفاوت نباشیم
لرستان- حجت الاسلام حقیان پرداختن به فریضه امربه معروف و نهی ا ز منکر را وظیفه ای همگانی خواند و گفت: بی تفاوتی نسبت به این فریضه واجب به منزله جنگ با خدا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام رضا حقیان در  گردهمایی آموزشی جمعی ازآمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: خدای متعال در خصوص ربا در 279 سوره بقره می فرماید: ربا نگیرید، اگر گرفتید این ربا گرفتن به منزله جنگ با خدا و رسول خدا است.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان افزود: پدیده ربا گرفتن به حدی زشت است که انگار فرد در برابر خداوند و رسول خدا شمشیر می کشد.

وی در ادامه با بیان اینکه در خصوص امربه معروف و نهی از منکر نیز پیامبر(ص) از این قالب بیان استفاده کرده است، عنوان کرد: در این راستا پیامبر(ص) می فرمایند: اگر کسی نسبت به دو فریضه امربه معروف و نهی از منکر  بی تفاوت بود، این بی تفاوتی به منظور جنگ با خدا است.

حجت الاسلام حقیان با تأکید بر اینکه در جامعه اسلامی نباید کسی نسبت به ضد ارزش ها و منکرات بی تفاوت باشد، گفت: اگر در جامعه براساس استانداردها و موازین شرعی کاری انجام نمی شود، همه ما موظف به تذکر هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در بیان این تذکر باید به شیوه بیان خود توجه داشته باشیم و به گونه ای مطرح شود که فردی که مورد امر و نهی قرار می گیرد، آن را بپذیرد.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان خاطرنشان کرد: در احیای فریضه واجب امربه معروف و نهی از منکر از ظرفیت مردمی باید بر اساس دستورالعمل های ستادی استفاده شود.

وی در ادامه بر ضرورت برگزاری دوره های آموزشی برای آمران معروف و ناهیان از منکر تأکید کرد و گفت: در تذکر لسانی باید مهربانانه، دلسوزانه و با کمال احترام برخورد کنیم./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات