۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۷۱۳۶۵۹

حضور قضات عراقی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی

حضور قضات عراقی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی
خراسان رضوی - ۴۰ نفر از قضات کشور عراق ضمن تشرف به بارگاه منور رضوی، از دانشگاه علوم اسلامی رضوی دیدن کرده و با این نهاد علمی فرهنگی آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید صدرالدین قبانچی، امام جمعه شریف نجف اشرف به همراه هیئتی  چهل نفره از قضات کشور عراق ضمن حضور در دانشگاه علوم اسلامی رضوی با مسئولان این نهاد علمی فرهنگی دیدار و گفت وگو کرد.

حجت الاسلام محمد امامی، معاون آموزشی وتحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در این دیدار ضمن خوش آمد و تقدیر از حضور مهمانان به معرفی  دانشگاه علوم اسلامی رضوی و فعالیت ها و توفیقات آن پرداخت.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم اسلامی رضوی، نهادی حوزوی و آکادمیک است از دو حوزه علمیه مدرسه خیرات خان و میرزا جعفر باسابقه بیش از 400 سال به عنوان پایه تشکیل دانشگاه نام برد.

معاون آموزش دانشگاه رضوی گفت: این دانشگاه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 63 با عنوان دانشگاه علوم اسلامی رضوی بازسازی شد و در واقع تنها دانشگاه در کشور است که به فارغ التحصیلان خود هم مدرک حوزوی و هم مدرک دانشگاهی ارائه می دهد.

وی افزود: دانشجویان این دانشگاه در مقاطع دکترا، کارشناسی ارشد و کارشناس در رشته‌های قرآن و حدیث، فقه و حقوق، حرم شناسی، حقوق بین الملل،جامعه شناسی، زبان و ادبیات عرب و فارسی، اقتصاد اسلامی، فقه و اصول مشغول به تحصیل هستند.

حجت‌الاسلام امامی گفت: 47 عضو هیئت علمی و 100 استاد مدعو در این دانشگاه مشغول ارائه خدمت هستند وتوفیق داشتیم تا کنون در خدمت دانشجویانی از کشورهای چین، بوسنی و هرزگوین، تاجیکستان، سوریه، یمن، اوگاندا، عراق، پاکستان و افغانستان باشیم.

وی با بیان اینکه تحصیل دراین دانشگاه کاملا رایگان است، گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم اسلامی رضوی از سطح علمی خوبی برخوردارهستند و این دانشگاه در حوزه آموزشی در برخی از رشته ها رتبه های اول، دوم و سوم را کسب کرده است.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام روشن ضمیر، معاون پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیز با اشاره به فعالیت های پژوهشی این دانشگاه گفت: تا کنون بیش از 140 عنوان کتاب منتشر و به جامعه هدف عرضه شده که این آثار در بیش از 100 جشنواره حائز رتبه دانشگاهی شده است.

وی افزود: این دانشگاه دارای 10 نشریه علمی، پژوهشی، ترویجی و تخصصی در حوزه‌های مختلف است و قرار است روایات تفسیری امام رضا(ع) در قالب 20 پایان نامه در 8 جلد کتاب منتشر و روانه بازار نشر شود./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات