۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۷۱۳۶۶۵

کتاب "نیمه اول اجتهاد" مورد نقد و بررسی قرار گرفت

کتاب
جلسه نقد و بررسی کتاب “نیمه اول اجتهاد” در مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی برگزار شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، جلسه نقد و بررسی کتاب “نیمه اول اجتهاد” در مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، یکی از پژوهش‌های گروه بنیادین مؤسسه موضوع شناسی کتاب “نیمه اول اجتهاد” است که توسط حجت الاسلام والمسلمین حجت الله بیات به سامان رسیده و آماده چاپ شده است.
این کتاب به روش شناخت موضوعات احکام فقهی پرداخته و در سه فصل مفاهیم و کلیات، روش شناخت موضوعات شرعی و روش شناخت موضوعات عرفی تنظیم شده است.
گفتنی است سه مقاله علمی پژوهشی از این اثر در مجلات با موضوعات «بازخوانی ویژگی‌ها و فرایند شناخت موضوعات احکام فقهی»، «بازنگری متصدیان شناخت موضوعات» و «روش شناخت فقهی موضوعات عرفی» به چاپ رسیده است.

در این جلسه هر یک از پژوهشیاران نظرات خود را درباره امور شکلی، ساختاری و محتوایی کتاب اعلام کردند و نویسنده کتاب “نیمه اول اجتهاد” به برخی از دغدغه ها و اشکالات حاضران پاسخ داد.
در پایان این جلسه، حجت الاسلام عباس ساویز به برخی از خلأهای پژوهش‌های بنیادین در مؤسسه از جمله راهکارهای حل تعارض در موضوع شناسی، مبانی و اصول موضوع شناسی در مؤسسه، نقش موضوع شناسی در اجتهاد و خطوط قرمز در موضوع شناسی اشاره کرد.
یادآور می شود کتاب”نیمه اول اجتهاد” به زودی به چاپ رسیده و در اختیار علاقه مندان موضوع شناسی احکام فقهی قرار خواهد گرفت.

ارسال نظرات