۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۷۱۳۶۸۳
آیت الله کعبی تأکید کرد؛

جهاد سایبری؛ خط مقدم جبهه جنگ ترکیبی

جهاد سایبری؛ خط مقدم جبهه جنگ ترکیبی
نماینده خبرگان گفت: دشمن با جنگ رسانه ای و ترکیبی تلاش می کند مزیت های دینی و اخلاقی ملت را از بین ببرد و امروز در یک میدان جنگ ترکیبی با دشمن قرار داریم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شامگاه چهارشنبه در مراسم شب شهادت امام جواد (ع) که در جمع شرکت های علم و فن آوری برگزار شد، مومن را به واعظ درونی، پذیرش و توجه به نصیحت و توفیق خداوند نیازمند دانست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: اگر انسان به دنبال اصلاح ویژگی های منفی خود نباشد و به نصایح دلسوزانه عمل نکند بستری برای عدم توفیق فراهم کرده است.

استاد حوزه علمیه توفیق را همراهی خداوند برشمرد و عنوان کرد: کسی که خدا با او همراه شد در هیچ صحنه ای شکست نخواهد خورد و نفس مطمئنه پیدا می کند.

وی نفس خذلان را در مقابل توفیق توصیف کرد و ادامه داد: خذلان یعنی خداوند انسان را رها کند که در این صورت اگر همه به نفع او حرکت کنند باز هم شکست خواهد خورد.

آیت الله کعبی با تاکید بر عدم کوتاهی در انجام وظیفه تصریح کرد: در هر شغلی که هستیم باید به وظیفه خود عمل کنیم و در آن حرفه کم نگذاریم، همچنین از گناه بپرهیزیم و نیت هایمان را بازسازی کنیم.

وی با اشاره به حریم و حرمت نگه داشتن نسبت به مقدسات دینی افزود: در حوزه معرفت فریب شیطان را نخوریم و مواظب زبان این عضو حساس باشیم که سخن ناروایی جاری نشود و یا لقمه حرامی وارد زندگی خود نکنیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری توسل به حضرت بقیه الله الاعظم (عج) را در زندگی بسیار مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: از یاد امام عصر (عج) هیچگاه غافل نشوید و برای امر ظهور دعا کنید که فرج ما در فرج امام عصر (عج) است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اقتدار روز افزون نظام جمهوری اسلامی در عمر چهل و سه ساله خود یادآور شد: علم و فناوری، سلامت و بهداشت، امنیت و اقتدار بازدارنده از مهم ترین دستاوردهای نظام انقلاب اسلامی به واسطه رهنمودهای امامین انقلاب و مجاهدت های شهدا و نیروهای انقلابی است.

آیت الله کعبی شاخصه بارز ملت ایران را دین و اخلاق دانست و اظهار کرد: دشمنان نظام اسلامی می دانند که از طریق جنگ نظامی راه به جایی نمی برند و شکست مفتضحانه ای خواهند خورد لذا رو به سوی جنگ نرم و رسانه ای آورده اند.

وی با یادآوری جنگ ترکیبی و ادراکی دشمن گفت: دشمن با جنگ رسانه ای و ترکیبی تلاش می کند مزیت های دینی و اخلاقی ملت ایران را از بین ببرد و امروز ما در یک میدان جنگ ترکیبی با دشمن قرار داریم.

استاد درس خارج حوزه علمیه افزود: در این نوع جنگ ابتدا باید پدافند و سپس حمله کنیم و در میدان پدافند و هجوم، جهاد سایبری خط مقدم جبهه جنگ ترکیبی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اقتصاد دانش بنیان و گسترش فن آوری را راه حل مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن برشمرد و ابراز کرد: در این چهل و سه سال به اندازه چندین قرن در مقایسه با انقلاب های تمدنی پیش رفته ایم و انقلاب ما یک انقلاب تمدنی برپایه مبانی اسلام ناب، اجتهاد امام و رهبری و ترکیب ماهرانه علم و ایمان، عقلانیت و معنویت، عدالت و پیشرفت و مردم سالاری دینی است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات کشور با تلاش مسؤولین قابل حل است و با تولید علم و فناوری ایران را به قله خواهیم رساند، یادآور شد: این میدان در کنار خود ایمان، بصیرت و ولایتمداری می خواهد چون علم و فناوری منهای ایمان تبدیل به تمدن غربی و نابودی بشریت می شود.

آیت الله کعبی ایمان منهای علم و فناوری را موجب عقب ماندگی توصیف کرد و ادامه داد: علم و فناوری را در کنار ایمان، تعهد و تقوا موجب پیشرفت کشور می دانیم و جوانان مومن عالم، پیشران و موتور محرک ساخت تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب هستند.

ارسال نظرات