۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۷۱۳۷۷۷
آیت الله کعبی:

رژیم صهیونیستی با حمایت نظام تروریستی آمریکا منشأ ناامنی در جهان است

رژیم صهیونیستی با حمایت نظام تروریستی آمریکا منشأ ناامنی در جهان است
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: جرم، جنایت و ناامنی بشریت را به ستوه در آورده است که ریشه اینها به آمریکا و صهیونیسم بین الملل بر می گردد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در دیدار دکتر ادسون عبدالله حقوقدان مسیحی کشور برزیل که جمعه در موسسه بین المللی نسیم رحمت برگزار شد، بلوک شرق و غرب را بدون استثناء همانند دو لبه قیچی برای انسانیت مشکل ساز دانست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه ناامنی و جنگ مشکل اصلی بشر معاصر است، ابراز کرد: فقر، فساد، تبعیض و ناامنی قضایی در جهان ریشه در مشکلات بنیادین دارند که اصلی ترین آنها دوری از خدا است.

استاد حوزه علمیه خدا را ساخته ذهن و عواطف ندانست و خالق همه جهان هستی و مالک بشریت توصیف کرد و ادامه داد: خدایی که از آن نام می بریم زنده و آنچه در آسمان و زمین هست از آن او است و انسان چه معتقد باشد یا نباشد خدا وجود دارد و حقیقت هستی بستگی به خدا دارد.

تمدن غرب به دنبال حذف نقش دین در زندگی سیاسی و اجتماعی است

عضو سابق حقوقدانان شورای نگهبان با اشاره به اینکه سکولاریسم بعد از دوران رنسانس با جدایی دین از دولت انقلاب فکری، صنعتی و تمدنی مادی را شکل داد، اظهار کرد: اگرچه تمدن غربی منکر خدا نیست اما نقش دین را در زندگی سیاسی اجتماعی حذف کرده است.

وی افزود: با حذف نقش انبیاء و رهبران الهی در مدیریت زندگی انسان معاصر و اداره زندگی براساس مادیگری رابطه انسان با خدا را جدا کردند، بنابراین الحاد نظری و عملی و عدم ارتباط با خدا چه براساس تمدن غربی و یا مادیت کمونیستی مترتب بر جدایی انسان از خدا، بشر را دچار مشکل دومی به نام نفع گرایی و لذت گرایی می کند.

آیت الله کعبی طبع ذاتی انسان را لذت گرایی برشمرد و تصریح کرد: بشر حتی به دنبال به خدمت گرفتن انسان های دیگر در راستای اهداف خود است و همین زیادت خواهی و نفع طلبی موجب دو دستگی جهان قوی و ضعیف شده است.

شکاف طبقاتی سوء استفاده بشریت از قدرت را درپی دارد

رییس هیات اندیشه ورزی بسیج حقوقدانان کشور با تاکید بر دو دستگی جهان به ملت های توسعه یافته و عقب یافته یادآور شد: شکاف طبقاتی موجب سوء استفاده بشریت از قدرت شد که در علم حقوق اساسی قدرت را فسادآور ذکر کرده اند.

وی قدرت منهای خدا را فساد، استعمار و استثمار برشمرد و اذعان کرد: قدرتمندان هیچگاه نمی توانند از منافع شخصی خود بگذرند و چرخه باطل قدرت و ثروت برای ساخت حقوق به نفع اقویا و بر علیه ضعفا تمام می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آمریکا براساس نظم نوین خودساخته در دوران بوش حاکمیت برابر کشورها را نقض کرده بودند، خاطرنشان کرد: به جای اصل عدم مداخله برای ایجاد نظم در جهان آمریکا را رهبر جهان معرفی کردند.

ناامنی بشریت را به ستوه درآورده است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه اگر خوی قدرت طلبی و استکباری در انسان مدیریت نشود، جنگ و ناامنی و شکاف طبقاتی ادامه پیدا خواهد کرد، اظهار کرد: جرم، جنایت و ناامنی بشریت را به ستوه در آورده است که ریشه اینها به آمریکا و صهیونیسم بین الملل برمی گردد.

آیت الله کعبی با یادآوری اینکه اسرائیل با جنگ، جنایت، کودک کشی و با حمایت های قدرت های استعماری انگلیس و آمریکا، فلسطینیان بیگناه را از سرزمینشان راندند، ادامه داد: عده ای با افسانه ای به نام هولوکاست و نفوذ در پارلمان انگلیس غرب آسیا و خاورمیانه را به مثابه یک غده سرطانی ساخته و ریشه تمام ناامنی ها در خاورمیانه شدند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ساخت و نگهداری هر نوع سلاح هسته ای را حرام شرعی می داند، ابراز کرد: از آنجایی که سلاح هسته ای موجب نابودی بشریت و نسل های آینده می شود، جمهوری اسلامی بر مبنای مذهبی و شرعی ساخت و نگهداری آن را حرام می داند.

تمدن غرب در جدال با قداست و بنیان خانواده

استاد درس خارج حوزه علمیه تهدید هویت انسانی را یکی دیگر از مشکلات بشریت امروز دانست و تصریح کرد: در غرب جنگی بر علیه قداست خانواده آغاز شده و فرزندانی متولد می شوند که پدران خود را نمی شناسند و ضد اخلاقی به معنای همجنسگرایی را به نام اخلاق معرفی می کنند.

رییس هیات اندیشه ورزی بسیج حقوقدانان کشور تدوین نظام معرفتی، سیاسی و اجتماعی بر مدار حق و عدالت را راه حل گذر از بحران های نوین بشریت دانست و خاطرنشان کرد: نظام معرفتی حق مدار نظامی است که رابطه خدا با انسان را برپایه ایمان بازسازی کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: نظام سیاسی حق مدار نظامی است که در آن قدرت به دست انسان های دانشمند، شایسته، اخلاقی و دلسوز بشریت سپرده شود و نظام اجتماعی برای صیانت از انسانیت باید بر پایه برادری و احیاء هویت انسانی طرح ریزی شود.

وی با اذعان به اینکه انقلاب اسلامی در دوران معاصر برای شکل دهی قدرت صلح مدار بر پایه عدالت شکل گرفته است، اظهار کرد: نظام نوینی در روابط بین الملل باید بر پایه ارتباط انسان با خدا، مسؤولیت مشترک انسانی، حق، عدالت و صلح توسط حقوقدانان غیرمتعهد مستقل تبلیغ و ترویج شود.

ارسال نظرات