۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۷۱۳۸۴۴

 استاندار هرمزگان: چند چادر خنک برای اسکان بچه‌ها نصب شد

 استاندار هرمزگان: چند چادر خنک برای اسکان بچه‌ها نصب شد
وقوع 3 زمین‌لرزه با قدرت 6.3 و 6.1 در استان‌ هرمزگان، خساراتی را به بخش‌های مختلف این استان وارد کرد. تیم‌های امدادی از سپاه تا هلال‌احمر به منطقه اعزام و مسوولان استانی نیز در محل زلزله حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، زلزله ۶.۱ ریشتری بامداد امروز شنبه ساعت ۲:۰۲ منطقه مهران را در مرز میان بندرخمیر و خلیج فارس و شهرستان بندرلنگه لرزاند.

همچنین گزارش شده که زلزله بدلیل شدت بالا باعث خساراتی به منازل مردم روستایی شده اما ارزیابی دقیق میزان خسارات نیازمند زمان بیشتری است.

شدت زلزله به حدی بود که در بندرعباس، میناب، رودان و حتی تا راس الخمیه امارات نیز احساس شده است. 

 کمبودی در تامین سوخت موردنیاز مناطق زلزله زده وجود ندارد

احمد سالاری‌فر صبح امروز در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار داشت: ستاد بحران شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان از نخستین دقایق زلزله تشکیل شد و شرایط سوخت‌رسانی در این مناطق بررسی شد.

وی با اشاره به شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت در ساعات ابتدایی زلزله تصریح کرد: به‌منظور تأمین سوخت مورد نیاز مردم نسبت به ارسال سوخت جبرانی به جایگاه‌ها اقدام شد و در همه مجاری عرضه تا شعاع مناسب سوخت‌رسانی انجام شده است.

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان با بیان اینکه هیچ یک از تاسیسات این شرکت در اثر زلزله آسیب ندیده، ادامه داد: انبار نفت شهید رجایی، اسکله‌ها و تمامی جایگاه‌های منطقه زلزله‌زده پایش شدند.

سالاری‌فر اضافه کرد: هم‌اکنون مراجعه به جایگاه‌های عرضه سوخت کمتر شده است، اما پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به گرمای شدید هوا و استفاده مردم از کولر خودروها، مصرف سوخت افزایش یابد که پیش‌بینی‌های لازم برای استقرار تانکرهای سوخت در نزدیکی مجاری عرضه انجام شده است.

وی ضمن ابراز اطمینان از کافی بودن ذخایر سوخت منطقه، درباره سوخت‌رسانی به ماشین‌آلات راهداری و وسایل امدادی نیز گفت: برای تامین بنزین و نفت‌گاز ماشین‌آلات امدادی تمهیدات ویژه‌ای به جایگاه‌های عرضه سوخت اعلام و تا شعاع مناسب نیز موجودی سوخت جایگاه‌های عرضه تامین شد.

ارسال چادر «راب‌هال» به روستای زلزله‌زده «سایه خوش» هرمزگان

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور صبح امروز در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار داشت: با توجه به شرایط جوی منطقه، یک دستگاه چادر امدادی ویژه راب هال به منطقه زلزله‌زده هرمزگان ارسال شد.

وی افزود: این چادر به ظرفیت حداقل ۳۰۰ نفر و مجهز به سیستم تهویه و خنک کننده است.

 استاندار هرمزگان: چند چادر خنک برای اسکان بچه‌ها نصب شد

استاندار هرمزگان گفت: برق آب‌شیرین‌کن‌ها وصل شدند و‌ نگرانی برای تامین آب رفع شد. تنها برق ۱۷ روستا مانده تا وصل شود؛ پخت غذای گرم از ساعت ۸ صبح آغاز شده و نان و یخ مورد نیاز تهیه شده است؛ تعدادی چادر سالنی با خنک‌کننده ایستاده تهیه شده که بچه‌ها را در آن‌جا مستقر کنیم تا زمانی که برق وصل بشود.

 تاکید معاون اول رئیس‌جمهور بر امدادرسانی فوری به زلزله‌زدگان هرمزگان

محمد مخبر بر آماده باش کامل نیروهای امدادی استان هرمزگان تاکید کرد و به استاندار دستور داد تمام امکانات و ظرفیت‌های استان را برای کمک به زلزله زدگان به‌کار‌ گیرد.

تعداد مصدومان ۴۹ نفر است

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه در حال حاضر تعداد مصدومان ۴۹ نفر است که نیمی از آن‌ها مرخص شده اند، گفت: ۷ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، دو بالگرد در منطقه حضور دارد همچنین طی هماهنگی های انجام شده دانشگاه شیراز تجهیزات لازم را ارسال کرده است؛ تیم های تخصصی استان های معین هم اعلام آمادگی کردند که فعلا متخصصین استان کفایت می‌کند.

چادر ۷۰ درصد خانواده‌های زلزله‌زده نصب شده است

یعقوب سلیمانی دبیرکل هلال احمر گفت: دو بالگرد برای انتقال مصدومان در مناطق زلزله‌زده مستقر است؛ ۶۰۰ چادرِ گروهی در منطقه هست و چادر ۷۰ درصد مردم نصب شده است. هزار بسته غذایی ۷۲ ساعته هم تدارک دیده شده است؛ پیگیر تهیه کولر هستیم تا در چادرها نصب شود که دمای ۴۴ درجه‌ای هوا قابل تحمل شود.

 عملیات جستجو و نجات تمام شده و اسکان اضطراری آغاز شده

مختار سلحشور، مدیرعامل هلال‌احمر هرمزگان گفت: عملیات جستجو و نجات تمام شده است و اسکان اضطراری مردم آغاز شده است؛ در حال توزیع چادر و اقلام امدادی هستیم.

 نیروهای امدادی در مناطق زلزله‌زده حاضر هستند

فرماندار بندر لنگه گفت: همه نیروهای امدادی هلال احمر، اورژانس، بسیج، سپاه و پلیس در مناطق زلزله‌زده حاضر هستند.

 دستور ارسال سریع امکانات برای حادثه‌دیدگان زلزله 

وزیر کشور در تماس تلفنی با استاندار هرمزگان، دستور داد امکانات لازم برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان به سرعت ارسال شود.

وزیر بهداشت با صدور دستور رسیدگی فوری از رئیس سازمان اورژانس کشور خواست جهت پیگیری وضعیت مصدومین زلزله به این استان سفر کند.

معاون اجرایی و رئیس ستاد بحران ارتش هم از آمادگی ارتش برای امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده استان هرمزگان خبر داد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه نیز دستورات لازم را به قرارگاه منطقه‌ای مدینه منوره این نیرو برای ارسال خدمات همه جانبه از جمله امداد رسانی، تامین آب، جیره غذایی و آواربرداری مناطق زلزله زده غرب استان هرمزگان صادر کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه هم واحدهای مهندسی منطقه پنجم را مامور به امدادرسانی همه‌جانبه به زلزله‌زدگان کرد.

 مشکلی در تامین آب نداریم

مدیرعامل آبفای هرمزگان گفت: مردم در این مناطق همیشه آب ذخیره می‌کنند و در حال حاضر هم به‌خاطر ذخیره آب، مشکلی از این بابت ندارند. درصورت نیاز هم به‌طور مداوم آب‌رسانی خواهیم کرد. به‌محض وصل‌شدن برق نیز آب مناطق متصل می‌شود.

محور مواصلاتی خمیر-بندرلنگه بازگشایی شد

مهرداد حسن‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار کرد: در پی وقوع زمین لرزه شدید بامداد امروز محور مواصلاتی بندرخمیر به بندرلنگه دچار مشکل شده بود که بازگشایی این مسیر مهم در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این مسیر هم اکنون بازگشایی شده و مشکلی برای تردد هم‌وطنان وجود ندارد؛ پل غار نیز ترمیم شده و در این زمینه هم رفع مشکل صورت پذیرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان همچنین از تلاش برای ترمیم چند پل در مناطق زلزله‌زده خبرداد و گفت: تا زمان ترمیم این پل‌ها هموطنان می‌توانند از مسیر جایگزین استفاده کنند.

حسن‌زاده از مردم خواست از هرگونه تردد غیرضروری در این مسیرها برای تسریع عملیات امدادرسانی به مردم زلزله زده خودداری کنند.

ارسال نظرات