۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۷۱۳۹۱۴
مدیر جامعةالزهرا عنوان کرد؛

جایگاه و نقش هدایتگری طلاب در جامعه

جایگاه و نقش هدایتگری طلاب در جامعه
خانم برقعی با اشاره به جایگاه مهم طلاب و نقش هدایتگری آن‌ها در جامعه، گفت: خواهران طلبه، برنامه‌ریزی در تحصیل و آموزش را مورد توجه ویژه قرار دهند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست آموزشی تربیتی طلاب خوابگاهی با سرکار خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها از سوی اداره کل امور تربیتی و همکاری سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

در این نشست، سرکار خانم یوسفی معاون آموزش و تربیت، سرکار خانم باقری و سرکار خانم غیوربابایی مدیران ارشد مراکز تخصصی و مدارس علمیه، سرکار خانم رهبرپور مدیر مدرسه علمیه مؤمنات، سرکار خانم ارمکان مدیر سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها، سرکار خانم حسینی مدیر کل تربیتی و برخی اساتید همیار تربیتی از جمله سرکار خانم‌ها ربانی و جهانگیری حضور داشتند.

این نشست آموزشی تربیتی، ابتدا با مجلس روضه و توسل به محضر امام جواد علیه‌السلام شروع شد و ضمن خوشامدگویی توسط مدیر سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها، برخی نکات تربیتی و دلیل برگزاری جلسه که تعامل و ارتباط طلاب با مسؤلان محترم بود توسط مدیرکل تربیتی تبیین شد.

در ادامه، سرکار خانم برقعی با اشاره به جایگاه مهم طلاب و نقش هدایتگری آن‌ها در جامعه، از طلاب درخواست کرد که رابطه و انس خود را با قرآن و ادعیه تقویت نمایند و در پیگیری و اجرای برنامه‌های سرا، حضور فعال و همکاری مجدانه داشته باشند.

مدیر جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: خواهران طلبه، برنامه‌ریزی در تحصیل و آموزش را مورد توجه ویژه قرار دهند و از این نعمت که توانسته‌اند در این مرکز حضور یابند، کمال استفاده را ببرند و اجازه ندهند برخی امور حاشیه‌ای و یا مشکلات احتمالی سبب افت تحصیلی شود.

خانم برقعی در ادامه ایشان خاطرنشان کرد: ما مسؤلان با تمام قوا درکنار شما هستیم تا با ایجاد زمینه و تسهیلات لازم، به رشد و ارتقاء تربیتی و آموزشی طلاب کمک کنیم تا با همکاری هم، طلاب هدفمند و تأثیرگذار در جامعه فعال شوند.

در ادامه این نشست، بانوان طلبه حاضر در سرا به بیان دغدغه‌های خود با مسؤلان حاضر در جلسه پرداختند و مسؤلان نیز پاسخ‌های مورد نیاز و برنامه‌های جدید برای ارتقاء آموزشی تربیتی را تبیین کردند.

درخواست برنامه‌ریزی برای ایجاد و تقویت کار شبکه‌ای و تشکیلاتی بین طلاب، ارتقاء برنامه‌های تسهیلاتی و رفاهی به ویژه برای طلاب خوابگاهی، ارتقاء و تقویت آموزه‌های اعتقادی با رویکرد استدلالی ناظر بر نیازهای جامعه امروزی، تحول در متون درسی و محتوای برخی دروس، ارتقای کمّی و کیفی برنامه‌های تربیتی و اخلاقی و توجه ویژه به اقتضائات خاص طلاب خوابگاهی از جمله مسائل مطرح شده از سوی طلاب خوابگاهی بود.

ارسال نظرات