۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۷۱۳۹۱۶
نماینده ولی فقیه در کاشان:

مسئله جمعیت ریشه در مباحث فرهنگی دارد

مسئله جمعیت ریشه در مباحث فرهنگی دارد
اصفهان - حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: یکی از مهمترین موانع سد راه فرزندآوری فرهنگی است و ارتباط آنچنانی با مسائل اقتصادی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبح امروز دیدار با مدیرکل ثبت اسناد استان اصفهان و رئیس اداره ثبت اسناد شهرستان کاشان، به اهمیت و جایگاه مسئله ثبت اسناد اشاره کرد.

وی افزود: نوزادی که متولد می‌شود تا هنگامی که از دنیا می‌رود با ثبت و احوال سر و کار دارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه تذکر روزانه به معاد در ثبت و احوال بیش از سازمان‌ها و ادارات دیگر است، اظهار داشت: نگارش شناسنامه هنگام تولد و هنگام ممات به منزله یاد معاد است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی انتخاب نام‌های مقدس از سوی خانواده‌ها برای فرزندان خود را قابل تقدیر دانست و گفت: امروز علی رغم وجود نام‌های عجیب، انتخاب نام‌های «علی»، «امیرعلی»، «حسین»، «امیرحسین» و «فاطمه» و همچنین انتخاب نام «محمد» در ادوار گذشته تا کنون نشانه تدین مردم است.

وی در ادامه به شرح وظایف مردم برای اهمیت فرزندآوری اشاره کرد و اظهارداشت: یکی از مهمترین موانع سد راه فرزندآوری فرهنگی است و ارتباط آنچنانی با مسائل اقتصادی ندارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: به عنوان مثال شخصی که دارای ۹ فرزند است زندگی خود را با روزه استیجاری اداره می‌کند و بسیار سخی است و همه فرزندان خود را عروس و داماد کرده است.

به گفته وی شخصی نیز با سه فرزند با وجود داشتن کارخانه سنگ صادراتی که معافیت سالیانه اش یک میلیارد تومان است، عدم ازدواج فرزند خود را مشکل مالی اعلام می کند چرا که اعتقاد به رازقیت خداوند ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر تقویت اعتقادات مردم از طریق احادیث مرتبط با فرزندآوری تأکید کرد و گفت: سازمان ثبت و احوال و وزارت بهداشت و درمان نسبت به ترویج احادیث زیبای مرتبط با فرزندآوری اهتمام ویژه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در کاشان عدم فرزند آوری در ایران را توطئه‌های دشمنان اسلام دانست و یادآور شد: علما در همان زمان این اقدام را ضربه سنگینی به آمار مسلمانان اعلام کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کار در سازمان ثبت احوال را مقدمه‌ای برای مدیریت کلان کشور دانست و ابراز داشت: دسترسی به اطلاعات و آمار مقدمه‌ای برای اداره بهتر کشور است.

وی مقدمه کارآمدی نظام را داشتن اطلاعات و آمار واقعی و صحیح دانست و گفت: کشوری کارآمد و قوی و مقتدر است که دسترسی به اطلاعات و آمار صحیح داشته باشد، این کار امروز بر عهده سازمان ثبت و احوال است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات