۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۷۱۳۹۵۷
شیخ احمد قبلان:

تاریخ عرب را نمی توان بدون توجه به پهپادهای حزب الله رقم زد

تاریخ عرب را نمی توان بدون توجه به پهپادهای حزب الله رقم زد
شیخ «احمد قبلان گفت: تاریخ را نمی توان بدون توجه به سه پهپاد شناسایی حزب الله بر فراز میدان گازی «کاریش» نوشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ «احمد قبلان» مفتی برجسته لبنانی در بیانیه‌ای در واکنش به نشست مشورتی وزرای خارجه عرب در بیروت اظهار داشت: همانطور که تاریخ را نمی‌توان روی کاغذ نوشت، نمی‌توان آن را بدون توجه به ۳ پهپاد شناسایی حزب الله ساخت که بر روی میدان گازی کاریش به پرواز درآمدند و تاریخ عرب را به وزرای خارجه اتحادیه عرب یادآوری کردند.

وی خطاب به حاضران در نشست وزرای خارجه اتحادیه که دیروز در بیروت برگزار شد، گفت: ما در وسط جنگی قرار داریم که شما آن را آغاز کرده‌اید. دشمن به آب‌های اقتصادی ما که نماد حاکمیت لبنان به شمار می‌رود، چشم دوخته است حال آنکه ما شاهد شماتت و نکوهش برخی کشورهای عربی و برخورد انتقام جویانه آنها هستیم که اوضاع کنونی را در لبنان و سوریه رقم زد.

شیخ قبلان تصریح کرد: وجود اتحادیه عرب ضروری است ولی با بر اساس معیارها و مقیاس‌هایی که ویرانی و انزوای سوریه را نمی‌پذیرد و مقاومتی را انکار نمی‌کند که نماد بزرگترین جنبش‌های حاکمیتی جهان است.

این مفتی برجسته لبنانی در ادامه خاطرنشان کرد: در حافظه تاریخ بماند که لبنان با وجود شرایط دشوار فعلی همچنان در سطح حاکمیتی و تأثیرگذاری، قوی باقی خواهد ماند. کشوری که برای حفظ حاکمیت خود مبارزه می‌کند هر گز شکست نخواهد خورد و یک رویکرد سیاسی که صهیونیست سازی را نمی‌پذیرد، شعارهای خود را مانند بسیاری از اعراب در گورستان ها دفن نمی‌کند.

وی در پایان گفت: از این رو به عادی سازان روابط با دشمن صهیونیستی می‌گوئیم که دست یافتن به مریخ آسان‌تر از تسلیم کردن و تضعیف لبنان است. خوب به یاد داشته باشید که درگیری بر سر گاز در شرق مدیترانه در حال وقوع است و لبنان با ارتش، مردم و مقاومت خود این توانایی را دارد که از آب‌های اقتصادی مستقل خود محافظت کند تا تاریخ سازی کرده و حاکمیت این کشور عزیز را تثبیت کند.

گفتنی است که حزب الله لبنان روز گذشت: با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: سه فروند پهپاد غیرمسلح در اندازه‌های مختلف را به منطقه مورد مناقشه در میدان نفتی کاریش برای انجام مأموریت شناسایی پرتاب کردیم. مأموریت شناسایی انجام شد و پیام نیز [به صهیونیست‌ها] رسید. پیروزی فقط با تکیه بر خداوند قادر میسر است.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی پیش از این ادعا کرده بود که سه پهپاد حزب‌الله را که به سوی سکوی گازی «کاریش» در شرق دریای مدیترانه در حال حرکت بوده‌اند، رهگیری کرده است./۹۸۸/

ارسال نظرات