۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۷۱۴۰۷۸
المشاط:

یمن برای رسیدن به آزادی و استقلال خون داده است

یمن برای رسیدن به آزادی و استقلال خون داده است
المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به پایان دوران قیمومیت در این کشور، گفت که تقویم یمن از میلادی به هجری تغییر خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن شامگاه امروز دوشنبه تأکید کرد که باید حکومتی بنا کرد که بر مبنای آزادی و استقلال باشد.

شبکه خبری المسیره به نقل از المشاط گزارش داد، مردم یمن فرصت دارند تا یک حکومت ملی‌گرا بنا کنند که به دور از قیمومیت باشد؛ زیرا دوران قیمومیت به پایان رسیده است و یمن، خون داده است تا به آزادی و استقلال دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه مردم یمن با جنگ سرنوشت‌سازی روبرو هستند که نتیجه آن آزادی و استقلال کامل آن است، تصریح کرد، باید با ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی مقابله، و نهادهای حکومتی را حفظ کرد و یک حکومت مدرن بنیان گذاشت.

این مقام یمنی با اشاره به اینکه پارلمان این کشور باید عملکرد خوبی داشته باشد و به صورت جدی فعالیت کند، در پایان تأکید کرد، از آغاز سال هجری قمری آینده، تقویم یمن از میلادی به هجری تغییر خواهد کرد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن اخیرا از لغو پروازهای یمن توسط ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی انتقاد و تصریح کرد، لغو پیاپی پروازها از فرودگاه صنعاء توسط ائتلاف سعودی باعث شده است که آتش‌بس تقریبا از بین برود.

وی تأکید کرد، لغو مکرر پروازها همچنین باعث می‌شود که شهروندان از این آتش‌بس محروم شوند. این مقام یمنی در دیدار با «عبدالوهاب الدر» وزیر حمل و نقل این کشور، بر بازگشایی مسیرها در استان تعز و سایر استانها تأکید کرد.

در همین ارتباط، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیأت مذاکره‌کننده صنعاء، چندی پیش بیانیه‌ای در ارتباط با تمدید آتش‌بس در یمن صادر کرد.

محمد عبدالسلام اعلام کرد: «پس از بحث و بررسی‌های طولانی‌ با سازمان ملل و دیگر طرف‌ها و ارسال پیامی از طرف سازمان ملل برای رئیس شورای عالی سیاسی [یمن]، پذیرش تمدید آتش‌بس بنابر انگیزه‌های انسانی امکان پذیر شد».

عربستان سعودی به همراه امارات و چند کشور عربی و با حمایت آمریکا و کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی از فروردین ۱۳۹۴ جنگ همه جانبه‌ای علیه ملت یمن آغاز کردند، ولی هنوز نتوانسته‌اند اهداف خود را محقق کنند./۹۸۸/

ارسال نظرات