۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۷۱۴۰۸۰

استفاده رژیم صهیونیستی از پیکر شهدای فلسطین در آزمایشگاه‌های طبی

استفاده رژیم صهیونیستی از پیکر شهدای فلسطین در آزمایشگاه‌های طبی
محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که رژیم موقت صهیونیستی از پیکر‌های شهدای فلسطین در آزمایشگاه‌های طبی دانشگاه‌های این رژیم استفاده می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست هفتگی دولت در رام‌الله گفت که تروریسم رژیم اشغالگر و ارتکاب جنایت آن علیه ملت فلسطین متوقف نمی‌شود.

وی افزود که تعداد فلسطینیانی که از اوایل سال جاری تاکنون به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند به ۷۸ نفر رسیده که ۱۵ نفر از آن‌ها از افراد کم سن و سال بوده‌اند.

وی افزود که مسئولان رژیم اشغالگر با گروگان گرفتن پیکر‌های شهدای فلسطین، درد و رنج خانواده‌های داغ‌دیده را بیشتر می‌کند و از این پیکر‌ها در آزمایشگاه‌های طبی دانشگاه‌های اسرائیلی استفاده می‌کند که این امر نقض آشکار حقوق بشر و ارزش‌ها و اصول اخلاقی است.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، نخست وزیر فلسطین از دانشگاه‌های سراسر جهان خواست تا دانشگاه‌های اسرائیلی را به دلیل دست داشتن در گروگان‌گیری پیکر‌های شهدای فلسطین، تحریم کنند.

وی همچنین اعمال فشار بر کابینه رژیم صهیونیستی به منظور پایان دادن به تجاوزات علیه شهدا و آزادسازی فوری پیکر‌های همه شهدا را خواستار شد.

به گفته «حسین شجاعیه» هماهنگ‌کننده کمپین ملی استرداد پیکر‌های شهدا، رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۵ تاکنون پیکر ۱۰۴ فلسطینی را گروگان گرفته و علاوه بر آن از چندین سال پیش پیکر ۲۵۶ نفر نیز در قبرستان‌های خاص دفن کرده است./۹۸۸/

ارسال نظرات