۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۷۱۴۲۰۹
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای:

تولید و ساخت واکسن برکت، تراز علمی کشور را در جهان ارتقا داد

تولید و ساخت واکسن برکت، تراز علمی کشور را در جهان ارتقا داد
رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه استقلال و پیشرفت کشور بدون تولید علم و قدرت ممکن نیست، گفت: تولید و ساخت واکسن برکت تراز علمی کشور را در جهان افزایش و ارتقاء داد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای صبح امروز طی سخنانی در آیین افتتاح خط تولید واکسن و محصولات بیولوژیک و پپتیدی شرکت بیوسان فارمد گروه دارویی برکت، ضمن تبریک ایام پر خیر و برکت ماه ذی‌الحجه اظهار کرد: از تمام کسانی که برای پیشرفت و تعالی کشور و خدمت به مردم زحمت می‌کشند ، تقدیر دارم.

رییس قوه قضاییه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه‌های مختلف از جمله شهدای عرصه خدمت به مردم، بیان داشت: استقلال و پیشرفت همه‌جانبه کشور بدون تولید علم و قدرت ممکن نیست؛ اگر امروز کشور ما توانسته دفع شر سلطه‌گران کند بواسطه تولید علم و قدرت جوانان و دانشمندان متدین و وظیفه‌شناس و دارای نبوغ ماست.

وی با اشاره به نقش بسزای ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در تولید علم و قدرت و ایجاد توانمندی برای کشور در حوزه‌های مختلف، گفت: یکی از شاخصه‌ها و ویژگی‌های ستاد اجرایی فرمان امام(ره) آن است که تلاش می‌کند در راستای توانمندسازی همه‌جانبه حرکت کند؛ ما مشاهده می‌کنیم حتی در مواردی که ستاد به فعالیت اقتصادی رو آورده این فعالیت را با محوریت توانمندسازی و محرومیت‌زدایی انجام داده است.

رییس عدلیه افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در فعالیت‌ها و پیشبرد امور خود تلاش داشته تا اعتماد را در میان جوانان نخبه و دانشمندان و فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش و ارتقا دهد و این موضوع نکته بسیار حائز اهمیتی است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای توجه به مناطق محروم و محرومیت‌زدایی، آینده نگری و توجه به نیازهای ضروری جامعه و اولویت‌های کشور را از دیگر شاخص‌ها و ویژگی‌های کاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام دانست.

رییس قوه قضاییه اظهار کرد: یکی از آینده نگری‌های صورت گرفته توسط ستاد اجرایی فرمان امام که در حال حاضر نتایج ملموس آن را مشاهده می‌کنیم فعالیت‌ها و دستاوردهای ستاد در حوزه طب و داروسازی است.

وی ادامه داد: یکی از نتایج فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در حوزه داروسازی، ایجاد شهرک دارویی و شرکت‌های دارویی و گروه دارویی برکت است؛ گروهی که در زمان شیوع ویروس جهان‌شمول کرونا علیرغم تحریم‌های ظالمانه استکبار و آمریکا و محدودیت‌هایی که برای ما ایجاد کردند به موقع وارد عمل شد و توانست در حوزه ساخت واکسن توفیقات مهمی را کسب کند.

رییس عدلیه بیان داشت: تحریم‌ها و محدودیت‌هایی را که دشمنان در مقطع شیوع کرونا برای کشور و مردم ما ایجاد کردند در قبال هیچ کشور دیگری اعمال نکردند اما با این وجود جوانان و دانشمندان ما در داروسازی برکت به موقع وارد عمل شدند و مبادرت به ساخت واکسن برای کاهش و جلوگیری از ابتلای مردم ما به ویروس کرونا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای تصریح کرد: ارزشمندی مضاعف تولید و ساخت واکسن برکت برای مقابله با کرونا آن بود که با تحقق این مهم رتبه و تراز علمی کشور و نظام در مقیاس جهانی افزایش و ارتقاء پیدا کرد.

رییس قوه قضاییه افزود: گزاره‌ای که در ساخت واکسن کرونا بسیار مهم و ارزشمند بود و ماندگار شد آن بود که به دنیا فهماند کشور ما و جوانان و دانشمندان ما از چنان اعتمادبه‌نفس و توانمندی‌ای برخوردارند که می توانند در اوج فشارها و به تعبیر دشمنان تحریم‌های فلج‌کننده، در حوزه مقابله با ویروس کرونا کاری را انجام دهند که بسیاری از کشورها بدون این فشار و تحریم‌ها از انجام آن عاجز بودند.

وی همچنین به جانفشانی‌های همه اطبا و پرستاران و کادر درمان و همکاری مردم و خدمات دولت و سایر دستگاه‌ها در امر مهار ویروس کرونا نیز اشاره کرد.

رییس دستگاه قضا در ادامه بهره‌گیری از نیروهای کارآمد را یکی از ویژگی‌های ستاد اجرایی فرمان امام(ره) دانست و گفت: ما امروز در همه بخش‌های کشور در سطوح مختلف به نیروهای کارآمد نیاز داریم؛ امروز یک فرد متعهد، مسئولیت‌شناس، کاردان، توانمند و کارآمد می‌تواند تحول واقعی و نه شعاری ایجاد کند و ما امروز به چنین نیروهایی نیازمندیم.

وی با بیان اینکه دولت نباید مسئول و متکفل امور باشد بلکه باید در نقش هدایتگر و ناظر و حامی ظاهر شود، گفت: از مسئولان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تقاضا دارم علاوه بر آنکه توجه دارند در فعالیت‌های‌شان فضا برای بخش خصوصی تنگ نشود ، بالاتر از آن، زمینه ایفای نقش برجسته‌تر بخش خصوصی را در حوزه‌های مختلف فراهم کنند و به انتقال تجربیات خود به بنگاه‌های کوچک بخش خصوصی بپردازند.

رییس دستگاه قضا تصریح کرد: اگر مردم و بخش خصوصی با هدایت و نظارت حکومت، متولی و متکفل امور شوند کارها به صورت کم هزینه تر و پایدارتر پیش می‌رود.

پیش از سخنان رییس قوه قضائیه، «نوروزی» سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ضمن تقدیر از خدمات و اقدامات دستگاه قضایی در راستای استنقاذ بیت‌المال و بویژه اقدامات دادگاه‌های ویژه اصل ۴۹ قانون اساسی و کمک و مساعدت به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از این جهت، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی، محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی در زمره راهبردهای ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) همچنین به ارائه گزارشی پیرامون برنامه‌ها و دستاوردهای ستاد در حوزه‌های مختلف از جمله امنیت غذایی، دارویی و اقتصاد دانش‌بنیان پرداخت.

همچنین جمشیدی رییس هیئت مدیره گروه دارویی برکت نیز در جریان این مراسم به ارائه گزارشی از اقدامات این گروه دارویی بویژه در دوران شیوع کرونا و ساخت واکسن اختصاصی سویه امیکرون پرداخت و گفت: گروه دارویی برکت بالغ بر ۱۴ درصد داروهای کشور را تولید می‌کند و به میزان چهار هزار نفر اشتغالزایی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه، با حضور در مجموعه گروه دارویی برکت از بخش‌های مختلف این مجموعه بازدید کرد.

در این بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ابتدا با حضور در ساختمان شرکت شفا فارمد، از نزدیک در جریان روند تولید واکسن کوو ایران‌ برکت قرار گرفت.

وی در جریان این بازدید سوالاتی را در زمینه شروع طرح تحقیقاتی ساخت واکسن کوو ایران‌برکت و استقرار و جانمایی تجهیزات برای ساخت این واکسن مطرح کرد.

رییس دستگاه قضا همچنین تولید واکسن بومی کرونا را از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: تولید واکسن ایرانی کرونا به جوانان ما اعتماد و قدرت بخشید و ثابت کرد که می‌توان علی‌رغم وجود محدودیت‌ها و فشارهای فراوان، یک کار بزرگ و به‌ظاهر انجام نشدنی را به نتیجه رساند.

در خلال این بازدید، مسئول گروه تحقیقاتی تولید واکسن ایرانی کرونا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ضمن بیان پیشرفت‌های و توانمندی‌های متخصصان کشورمان در زمینه تولید واکسن، به ارائه توضیحاتی از روند تولید واکسن کوو ایران برکت پرداخت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این ظرفیت وجود دارد که هر نوع ویروس دیگری به کشور وارد شود، فوراً و‌ در عرض یک مدت بسیار کوتاه واکسن بومی آن ساخته شود، گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا د‌ر کشور تا مطالعه بالینی فاز نخست واکسن بومی کرونا حدود ۱۱ ماه زمان سپری شد اما از زمان ورود امیکرون به کشور تا زمان تولید واکسن آن تنها ۲۹ روز گذشت.

وی همچنین گفت: کارشناسان سازمان بهداشت جهانی در فروردین امسال از  خط تولید واکسن کوو ایران برکت بازدید کردند و در گزارش خود به تجهیزات بی‌نظیر این خط تولید و ارزش علمی بالای این مجموعه تولیدات اذعان کردند.

پس از این بازدید، با حضور رییس دستگاه قضا و مسؤولان مجموعه گروه دارویی برکت و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)، خط تولید واکسن محصولات بیولوژیک و پپتیدی شرکت بیوسان فارمد افتتاح شد.

رییس قوه قضاییه پس از افتتاح این خط تولید، موضوع طب، دارو و داروسازی را مقوله‌ای دارای اهمیت بالا دانست که بشر از ابتدای خلقت خود بدان نیاز داشته و این نیاز همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه دانش و علم تولید دارو دانشی نیست که در یک مقطع زمانی کاربرد داشته باشد و‌ در زمان دیگر به آن احتیاجی نباشد، گفت: اینکه روند تولید دارو در مجموعه گروه دارویی برکت روندی مستمر و ادامه‌دار است و مقطعی و زودگذر نیست، موضوعی مهم و دارای اهمیت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: تولید واکسن ایرانی کرونا و نجات جان انسان‌ها از طریق تولید این دارو در دوره نسبتا کوتاه با توجه به فشارهای ظالمانه تحریم ها علاوه بر آنکه تراز کشور ما را در دنیا بالا برد و در ردیف کشورهای بسیار پیشرفته در زمینه تولید این نوع واکسن قرار داد، بسیاری از جهانیان را نیز به شگفتی واداشت.

رییس قوه قضاییه همچنین تاکید کرد: تولید علم و ساخت محصولات دارویی در حوزه‌های مختلف، برای کشور ما تولید قدرت می‌کند و این تولید قدرت، کشور ما را در برابر تهدیدات و دشمنی‌های دشمنان ایمن می‌کند.

شایان‌ذکر است محصولات دارویی شرکت بیوسان فارمد که امروز خط تولید آن با حضور رییس قوه قضاییه افتتاح شد، در زمینه‌های مقابله با سرطان، بیماری‌های قلبی و‌ عروقی، بیماری ام‌اس، ناباروری و‌بیماری‌های‌خونی کاربرد دارند.

گفتنی است درحالیکه عمده دانش فنی تولید محصولات بیولوژیک، پپتیدی و واکسن در اختیار تعداد کمی از کشورهای پیشرفته دنیا است، شرکت بیوسان فارمد به عنوان یک شرکت دانش بنیان با بهره گیری از زیرساخت های تولیدی و اتکاء به دانش محققین و متخصصین داخلی هم تراز با شرکت های داروسازی مطرح جهان اقدام به توسعه دانش فنی تولید این محصولات کرده است.

ارسال نظرات